Resa till Tanganyikasjön 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carl
    NCS Medlem
    • May 2002
    • 374

    Resa till Tanganyikasjön 2

    Hej igen.
    Vi slängde in en fråga för några veckor sedan, nu är vi 5-7 resenärer så resan verkar bli ett faktum men fler får gärna följa med. Hör av er till mig med ev. funderingar.
    MVH
    Carl

    carl.westholm@swipnet.se
    www.stockholmsciklidklubb.com
  • supersunk
    Användare
    • March 2004
    • 86

    #2
    Har ni några frågor om att ta sig runt i Tanzania eller så, kontakta gärna mig. Jag har jobbat en del i landet och är alltid på väg tillbaks....

    Kommentar

    • Lars Andersson
      NCS Medlem
      • October 2002
      • 601

      #3
      Vi skall inte kava runt i landet utan på sjön. Det mesta är planerat och vi har båt, kompressor, dyktuber, lokala guider och fiskfångare, kock, husrum, tält för övernattningar långt bort, mat och pilsner. Just nu återstår att fixa solpaneler för uppladdning av kamerabatterier och bilbatterier för lagring av solenergi.

      Det skall bli härligt att komma iväg igen.
      Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

      Kommentar

      • Lars Andersson
        NCS Medlem
        • October 2002
        • 601

        #4
        Till supersunk:
        Tack för erbjudandet om hjälp. Du får gärna följa med. Jag lovar Dig en häftig upplevelse. Jag har själv rest mer än 6 månader på landet i Tanzania. Första gången 1975. Det har hänt lite sedan dess.
        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

        Kommentar

        • supersunk
          Användare
          • March 2004
          • 86

          #5
          Tack för erbjudandet, jag ska själv dit för att träffa lite vänner i Dar es Salaam till sommaren för att sedan påbörja en två-årig viltvårdsutbildning i Moshi vid Kilimajaro till vintern.

          Men vem vet, kanske att man tittar förbi

          Kommentar

          Arbetssätt...