Husfix e.l. till bakgrundsbygge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oasis
    Användare
    • April 2004
    • 83

Husfix e.l. till bakgrundsbygge

Vilket föredrar ni när ni ska spackla på era byggen? cement, husfix, kakelfix osv. Ska ha malawi i och har läst att man inte behöver lacka och då tänker jag inte göra det för jag vill ha lite mattare yta istället för det glansigare man får med lacken. Som sagt, vilket anser ni fungerar bäst för jag har lite svårt att bestämma mig, man vill ju att det ska hålla.

Sen om man blandar i massa sand i exempelvis cementen för att få samma struktur som bottensanden, hur mycket kan man ha i med tanke på hållbarheten så det inte vittrar sönder på en vecka, någon som testat gränserna?
    /Danne
  • Marcus1979
    Användare
    • January 2003
    • 404

Jag använde byggspakel ifrån K-rauta. Kostade 195kr för en säck om räckte till tre lager på en bakgrund 200*60cm.
    Har inte provat att ha sand i blandningen men lite sand förstärker nog bara. Däremot så tycker jag att det är ganska lätt att få struktur utan att ha sand i oxå. Snarare så att det är svårt att få det så slätt som jag ville ha det. Även om det är sand på botten i en sjö så är ju oftast inte stenarna som ligger där skrovliga, snarare tvärt om att dom slipats släta utav sanden och vattnet.
    Det finns lite bilder på min "zoon" hur jag gjorde.
    Mvh/Marcus
    960L Malawi

Kommentar

Arbetssätt...