If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det jag har är ett UV-C 10000. Det köpte jag för ett antal år sedan på Sandby ciklid-Hobby. Kommer tyvärr inte ihåg exak hur mycket jag gav för det, tror det var någonstans runt 18-1900kr.
Dom verkar dock ha sjunkit i pris för jag har sett samma uv-filter på både Bauharus och på Harald Nyborg(kolla på Harald N. först, dom verkar ha bästa pris) till ett betydligt bättre pris.
[u](om du köper dom här uv-filtrena så köp med en rulle med gängtejp, det behövs för att dom inte ska läcka.)
Har precis fått hem lite ny fisk som MÅSTE ha mat =)Det va inte dom kraftigaste fiskarna man sett typ, utan mat tror jag dom stryker med så jag får isf mata ett tag tills dom ser bättre ut o senare köra utan mat o lyse om jag ska gå på den varianten.
Har också fått problem med "dimma" i karet...[V]
Ska testa att mörklägga det i nåra dar nu som en del rekomenderar här så får jag se vad som händer...återkommer med resultatet...
Har haft en filt över akvariet och inga lysrör tända och ingen mat i sex dar nu men ser absolut ingen förbättring, lika dimmigt å mjöligt fortfarande...
Kommentar