If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja själv sålde jag lite javamossa och köpte in en del gamla intressanta böcker samt lite Endlers guppy till mitt Paludarium. Guppyna var för övrigt dyrare än malawina vilket väl inte är alltför vanligt.
Det var nog väldigt många som fyndade på auktionen.
Ciklidhälsningar
Kjell
Jag tar med fisk till försäljning nästa gång.. blir priserna lika låga blir det ju iaf några som blir glada =).
Jag köpte bland annat:
lab perlmut, tror jag betalade 40:- för 10 st
ett par mylochromis melanonotus, 150:- (dyraste firrarna på auktionen)
Neolamprologus gracilis, 4-5 st, tror jag gav en femtilapp eller så
metriaclima msobo "lundo", 1+2, runt en femtilapp där med
Jag hade som sagt gärna betalat lite mer för dem, men eftersom ingen bjöd högre fick det väl duga
Det vore väl ändå bättre om nivån höjdes en aning så både köpare och säljare är nöjda? Med tanke på att föreningen tar 15% i provision blev det förmodligen ganska fattigt i kassan.
Jag förstår att inte priserna blir så höga för jag antar att de flesta gärna vill ha fisken men vet inte var de skall lägga den. Min situation är suverän, massa tomma kar och det kom upp massa utrop som passa mig perfekt! Köpte bla:
15st L. pearlmutt för 50kr (löjligt billigt ju)
1st större rödzebrahona 5kr hehe
5st N. livingstonii för 30kr eller 40kr kanske
4st. Neol. gracilis för 30kr (vilket kap) kostar ju 95kr/st i butik
5st (rätt stora) X. sima för 220kr (sikken jädra cool fisk!!!)
Jag håller med tony att man nästan skämdes för att det var så billigt! Nästa gång hoppas jag ännu fler kommer som har tomma kar och ännu mer lite udda grejer ropas ut, då kanske priserna höjs!'
Jag tror säljarna kommer tillbaka och att det blir ännu fler också nu när folk vet hur det går till och vad de kan förvänta sig. Jag tar gärna med mig nästa gång, klart att man kan avvara lite yngel för klubbens skull och för att det är så kul..
Japp!!
Vi kör Auktion till hösten,troligen Oktober(med reservation för ändring). Vi i Ciklidgruppen är nöjda med våran auktion. Det blev ganska bra uppslutning trots liten annonsering. Till hösten lovar vi att det blir en större tillställning med större artfördelning. Så att det finns något för alla.
Vill även passa på att tacka våra sponsorer.
Ciklidhuset i Lerum
Ciklidkällaren
Herkules Zoo
Trop Akvareifiskimport
Borås Zoologiska
Kommentar