2 av hanarna är väl runt 13-14 cm, de största honorna ca 10-12 cm. Med fin röd färg på hakan och buken
vad har ni just nu i era kar?
Kollaps
X
-
-
Fan vilken töntig tråd,rena rama skrytar tråden om vem som har mest och bäst i karen.Den ena värre än den andra,hoppas ni inte tar illa upp att jag vädrar mina åsikter.Kommentar
-
>Robbe
Det är tvärtom extremt intressant att lokalisera vad det finns för centralare runt om i landet då utbudet i zooaffärerna är högst begränsat.
Mvh
DanneKommentar
-
Ja,det har du ju helt rätt i,var det de som var syftet så ber jag om ursäkt för mitt föregående inlägg.Jag har tydligen missuppfattat det hela,förlåt,förlåtKommentar
-
Skryt är bra för moralen:
Ludwigia inclinata var verticillata "Cuba"
Ludwigia Glandulosa "perennis"
Dwarf Lobelia
Myriophyllum mattogrossense
Eleocharis acicularis
Hygrophila polysperma "rosanervig"
Red leaved Nesaea
Rotala spec. "Nanjenshan" (Mayaca sellowiana)
Kommentar
-
Här är vad jag har för tillfället
660l
A.Labiatum par
V.Maculicada 3st
P.Dovii par
Chokladmal
Gibbi
450l
Påfågelciklider 6st
Geophagus Surinamensis 6st
Royal Pleco
Gibbi
Kommentar
-
375:
2 Synspilor 17-20cm
1 Texas hane 7cm
1 Guldsöm 6cm
5 Venustus 5-6cm
2 Siameser 6cm
1 L-mal 7cm
(inte direkt biotopiskt, men skall omstrukturera snart)
222:
7 Nyckelhålsciklider 5cm
2 Siameser 6cm
(funderar på att hitta ett nytt hem åt nycklarna och införskaffa 5 kanonfina röd turkos som jag hittat i en affär billigt)Kommentar
-
-
Oreochromis mossambicus
Cichlasoma salvini
Cichlasoma urophthalmus F1
+ diverse fengäddor, malar och bottenfiskar
En månad senare, helt ny fiskuppsättning... Jag skäms.
Men jag har i alla fall hittat tillbaka till ciklidhobbyn, mossambicusen är på god väg att bli en ny favorit och ett nytillskott av två hyfsat obekanta centralare gör nu att ciklidintresset är på topp igen.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
ok,avundsjuk som skam blir jag,varför stöter jag inte (aldrig) på dovii i handeln(som jag har letat),beställde hos en handlare men när det kom till kritan var det jaguarer som han fick,nån som sett dovii i karlstad/örebro trakten?Kommentar
-
hutti: du får väl ta dig till Stockholm. mrgreed brukar väl få yngel över med jämna mellanrum. hör med honom om vad han har för tillfället.
Fick själv besök från Norge idag. Bytte 9 lite större och runt 20 små dovii samt 1+2 motaguense mot 1 Friedrichstahlii par.
Friedrichstahliin var för övrigt sanslöst vackra, trodde aldrig de kunde se så fina ut.
Här är en bild på hanen
Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
jösses vad snygg! sen är välle som du säger får väl försöka lisma mig in hos 08:rna,o handla från dom.skicka gärna ett mail ni som har dovii!Kommentar
-
Oj vilka fina färger friedrichstahliin hade! Kul att se att det nu äntligen börjar dyka upp lite ovanligare centralamerikanare runt om i landet, jag tycker mig ha sett en tillökning även i akvariebutikerna här uppe i norr, centralamerika kanske börjar bli populärt igen.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
Kommentar