glömde tillägga att tropheus akvariet du talade om låter otroligt häftigt, jag planerar ett 600 liters med tropheus och till det ska jag ha metallhalogen m lysrör, btn-bakgrund amazonas pga att den är mest skulptural/mer nischer o dyl. än de andra bakgrunderna,och nån typ av turbulens-skapande pumpsystem.
Vågor
Kollaps
X
-
-
-
Jag köpte den av en kille i sthlm som tog hem ett 10 tal, för att kolla marknaden. Kanske han har några kvar? Om han har det så finns det säkert kvar hans gamla annons på saltvattensguiden, bara att leta. Den kostade 495 kr
MVH
magnusKommentar
-
Angående Turbelle så har jag haft en sån, den var gammal och mycket riktigt av bra kvalitet, men den väsnades en hel del. Dessa pumpar verkar bra men tyvärr är de ej dränkbara o det är en nackdel för mej, vet nån varför de är luftkylda? just monteringen av turbelle direkt på glaset är nog den främsta anledningen till missljud.Som det ser ut nu så sneglar jag på Eheim,dessa är bra o funktionsdugliga.Kommentar
-
det finns massor av tunze pumpar det är bara endel som är luftkylda..
Alltså det är bara classic pumparna som sitter över ytan sen har dom flera andra modeller som ska vara under ytan!
Kanon pumpar är det iaf!Kommentar
-
-
ok-nu har jag sett deras utbud, intressant indeed, särskilt deras srteam-system även intressanta priser...ytterligare 3500 kr till..Kommentar
-
Att de är luftlylda är nog till stor del för de inte ska värma vattnet i karetKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Mattias Nilsson
Att de är luftlylda är nog till stor del för de inte ska värma vattnet i karet
MVH
MagnusKommentar
-
problem med värme!? vilken tolerans/övre tak är det för saltvatten? Även tropheus är känslig för temp över 29 graderKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av spec "mats"
problem med värme!? vilken tolerans/övre tak är det för saltvatten? Även tropheus är känslig för temp över 29 grader
MVH
MagnusKommentar
-
-
-
-Instämmer..., intressant med saltvattensmiljö, har ibland funderat på att starta upp ett sådant akvarium, men tropheus har alltid satt "käppar i hjulen" men så mycket ljus säger du, typ 4st 400w armaturer!? låter otroligt maffigt (även för elmätaren), jag har själv metallhalogen till ett troffekar, arcadia 150w-10000k+2lysrör, men det är ju ingenting i dessa sammanhang.Kommentar
Kommentar