Frågor om L-malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiskar.nu
    Användare
    • September 2003
    • 442

    Frågor om L-malar

    Står inte så mycket om sjukdom på L-malar och tänkte fråga också om hur många olika L-malar jag kan ha i ett 200-250 Akvarie. (tänker, ska försöka odla L-malar, kanske om man lyckas så kan man bli rik?)
    375 liter till L-malar
  • Leopoldi
    Användare
    • February 2004
    • 1082

    #2
    Fiskar.nu Hur gammal är du?

    Kommentar

    • supersunk
      Användare
      • March 2004
      • 86

      #3
      Intressant följdfråga...

      Kommentar

      • Fiskar.nu
        Användare
        • September 2003
        • 442

        #4
        46 år
        375 liter till L-malar

        Kommentar

        • Ola
          Användare
          • August 2002
          • 1232

          #5
          Ska du odla malarna i ett kar på 200-250L så ska du nog inte ha mkt mer malar än den arten du hade tänkt att odla.

          Ancistrus kan du ju ha vilket sällskap till som helst.
          Men andra L-malar är lite svårare att se skillnad på könen då får man oftast köpa en liten grupp 4-6individer som får para ut i ditt kar. Med lite tur och skicklighet så kommer förmodligen leka.
          Jag hade tittat på malar som blir max 15cm i ditt kar.
          Leta upp den du tycker är snyggast och lägg ned myyycket tid på dom i ditt kar så skall det nog gå när dom har blivit könsmogna och aklimiticerat sig till ditt kar.

          Till er andra, varför bry sig om vad han skriver? Är de tinte lättare att bara svara på hans frågor istället för lägga in massa innlägg för kränkning?
          Han kanske försöker vara rolig (inte för han lyckas) men bara skit i det.
          Hoppas jag inte rörde upp er för mkt.

          Mvh Ola
          ola lindeberg

          Kommentar

          • Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

            #6
            testa peckoltia vittata, de är rikigt snygga och de är nog inte helt omöjliga att få lek på. Hade en polare som fick ägg men en stor vampyrpleco gick in i krukan och käkade upp rommen.

            en liten följdfråga, vet någon hur man ser skillnad på könen på Lda 01? Jag har två stycken där hemma och jag kan inte se en enda skillnad på dem.......
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

            Kommentar

            • Bosse.J
              Användare
              • August 2003
              • 205

              #7
              LDA 01 eller L169. Det är samma har jag hört och läst. Var det du som köpte dom två i Kungälv framför nosen på mej.
              Inte blev du klokare av det här svaret.. men ändå..
              Bosse.J

              Kommentar

              Arbetssätt...