Bra eller dåligt?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiskar.nu
    Användare
    • September 2003
    • 442

väldigt svår att hitta... finns det nån som vill sälja från 400-540?
    375 liter till L-malar

Kommentar

• Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3613

Hej!
      Vill bara säga att det inte blir någon affär.
      Den var fin på bilden, men sen när man kom dit så fanns det inga täckglas, fanns ingen värmare, och ska man köpa ett stort kar så ska jag nog leta efter några hundra liter större
      Mvh Alex

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10777

Va?

Sa du nej enbart för att det inte fanns täckglas och värmare??

Täckglas fixar man lätt hos glasmästare för ringa penning. Värmare behövs sällan...

Kommentar

• Mård
          Användare
          • February 2004
          • 285

Måste bara säga att inte tyckte det var så fint änns på bilden så jag tror att hajen gjorde rätt. Leta vidare. Du hittar nog något bättre snart.

Och jo jag vet att jag hade tur när jag köpte mitt 800l. Killen var sjysst och sänkte priset kanske för att vi kom bra överäns. Men det jobbiga med stora kar är att man måste hitta någon billig firma som kan frakta det år än.
          Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

Kommentar

• Ola
            Användare
            • August 2002
            • 1232

Bra pris... Vet iförsig inte hur det ser ut.

Mvh Ola
            ola lindeberg

Kommentar

• Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3613

citat:http://www2.blocket.se/view/2433868.htm?l=0&c=1&city=0

Bra pris... Vet iförsig inte hur det ser ut.
              jag har mailat han nu...
              Mvh Alex

Kommentar

• Mård
                Användare
                • February 2004
                • 285

Japp tycker att det verkar bättre.
                Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

Kommentar

• Mård
                  Användare
                  • February 2004
                  • 285

Vill bara säga att jag hittat ett akvarium till vrakpris igen. 240 liters med svart bänk och ramp och kar för 3000 det är rätt bra va...hade tur fler stod på kö innan mig men kunde inte betala direkt så...jag fick det. Känns jäkligt bra.

Kommentar

• Mård
                    Användare
                    • February 2004
                    • 285

Föresten Hajen hur har dett gått med dina akvarieköp hittat något bra?? Vore kul att veta...

Kommentar

• Alexander Ylipää
                      Användare
                      • October 2003
                      • 3613

Tjena!!!
                      Har köpt ett 720 liter akvarium i umeå för 2300:-, komplett med 4 st 35 cm silverhajar och eheim pump, värmare, grus, lysramp,bänk. Karet är 2 år gammalt utan repor.
                      Skitnöjd!!!!!
                      Mvh Alex

Kommentar

• Mård
                        Användare
                        • February 2004
                        • 285

Grattis..det låter ju jätte bra..vad har du i karet?

Kommentar

• Cutekid
                          Användare
                          • January 2003
                          • 3368

citat:Ursprungligen skickat av Mård

Vill bara säga att jag hittat ett akvarium till vrakpris igen. 240 liters med svart bänk och ramp och kar för 3000 det är rätt bra va...hade tur fler stod på kö innan mig men kunde inte betala direkt så...jag fick det. Känns jäkligt bra.
                          Bra affär? Svindyrt för ett 240 liter om jag får säga vad jag tycker.
                          Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• salo
                            Användare
                            • April 2002
                            • 314

Inget höjdarpris nej, kostar 2995:- för ett nytt Juwel Rio 240 på Herkules i gbg. Halva nypriset är ett bra riktvärde på begagnade kar av standardtyp (dvs inte med specialmått, ingen inbyggd BTN osv). Så 1500:- hade varit ett ok pris, och en tusenlapp hade varit riktigt bra.

/Jonas
                            540 (180x60x50) under uppbyggnad
                            30L Nano under planering
                            Drömmer om ett Nanorev

Kommentar

• Andreas67

Jag köpte ett 540l med bottensand, stenar, Pump, heltäckande ramp (snygg) dvs allt utom ställningen. Detta kostade 2000:-

Kommentar

• H2O
                                Användare
                                • December 2003
                                • 138

Rätt nöjd med mitt kars pris jag med, 1200 liter för 4000 kr.
                                Dock så var det isärplockat men då jag ändå fick transportera det en bit var det lättare så.
                                Vägde rätt mycket även isärtaget då glaset är 15 mm.

Sedan tycker jag inte att det är helt lätt att säga om ett kar är värt pengarna eller inte bara med tanke på litemängden, lika viktigt är säkerhetsmarginalerna (glastjockleken) och vilken sorts glas det är.
                                Det bästa man kan göra när man väl köpt ett kar är att inte tänka så mycket om det är ett fantastiskt fynd eller inte, bara du är nöjd så är det bra. Dessutom kan man sälja det efter ett par år och får då ut ungefär samma.

Sålde mitt 540 kar för 2500 inkl 2 st Eheimpumpar och ramp. Känner inte att jag har lurat köparen och hon var av förklariga själ dunder nöjd. Jag köpte det själv för 2500 kr med alla tillbehör 3 år tidigare :-)
                                Magister Mundi sum!

Kommentar

Arbetssätt...