Hjälp önskas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

    Hjälp önskas

    Hej!
    Som vissa vet så har mitt akvarium läckt och så gick jag och köpte silikon som var antimögelbehandlad.
    Det märkte jag dan därpå och då hade silikonet torkat.
    Jag tog bort silikonet (jag limmade kanske 5cm lång sträng) och for o köpte akvariesilikon.
    Jag rengjorde med aceton på stället där det ska limmas och nu ska akvariesilikonet torka. På söndag så ska jag rengöra rejält i akvariet, och sen lägga i 1 par fjärilsciklider och en ancistrus. Då ska de vara "tester" så att inte det är någe giftigt , för jag vill inte lägga i discusarna direkt.
    Hur länge ska man vänta innan man vet att det är helt lungt att det inte är farligt för discusarna?
    Kan säga att discusarna är nu i ett 70 l kar och de är väl omkring 8- 12 cm stora.
    Mvh Alex
  • Slan11
    Användare
    • October 2003
    • 105

    #2
    "och sen lägga i 1 par fjärilsciklider och en ancistrus. Då ska de vara "tester" så att inte det är någe giftigt , för jag vill inte lägga i discusarna direkt."



    HRRR.....


    Jag har påpekat detta innan och jag gör det igen..

    Ett liv är väll lika mycket värt som ett annat jag tycker om du inte är säker på om det är nått giftigt i akvariet så ska du kanske ta å dricka lite själv å se om du dör ?

    Tycker detta är helt fel sätt att tänka, Istället för att använda "försöksdjur" så kanske du skulle ta redapå alla fakta om medlen du använt istället, och rengöra med saker som är användbara i ett akvarie, annars så tycker ajg du har helt åt ******** fel sätt att tänka pojk..

    USCH.
    Royal Blue Vf Discus.

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

      #3
      Tack för ditt svar. Men jag har ingen annat val!!!
      Hur ska jag göra för att vara säker!? DET ÄR MIN FRÅGA!!!!
      Mvh Alex

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • October 2003
        • 3615

        #4
        Jag har ändrat mig!!
        Jag ska ta bort allt silikon och börja om, då slipper fiskarna dö.
        Mvh Alex

        Kommentar

        • Slan11
          Användare
          • October 2003
          • 105

          #5
          Ja det är ju inte riktigt meningen. att fiskar ska dö för att vi homo sapiens tycker det är coolt att ha dem i en glasburk..

          Börja du om för att vara säker.
          Royal Blue Vf Discus.

          Kommentar

          Arbetssätt...