Pris på L-malar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • October 2002
    • 601

    #31
    Jag har sällan sett en akvarist så lycklig som Ricard. Han riktigt lyste av glädje över sina kap. Bättre än julafton? Ja, det tror jag.

    Mötet gick bra. Förutom besvikna säljare var det enda stora missödet att föredragshållaren kom med sitt föredrag som överheadbilder och någonstans hade det klickat avseende den informationen. Var får man tag i en overheadprojektor kl 12.00 en lördag i Malmö? Det gick ju inte, så nästa idé var att hyra in sig på ett konferenshotell. Efter ett antal samtal så höll vi på att ge upp på grund av helt oöverstígliga priser. Efter att för sjätte gången ha förklarat vårt dilemma för olika hotell ringde vi till Scandic i Segevång. Dom prutade nästan ned priset till en nivå som de dyraste av våra malar borde ha sålts för. Scandic Segevång skall ha en eloge för den förståelse de visade för en liten förening i trångmål.

    Vi alla hade en trevlig dag. Ber dock om ursäkt för att vi inte satte upp en lapp på dörren att vi var borta en stund. Ingen tänkte på att det kunde komma flera deltagare senare.

    Jag hade hem en massa malar, men hade även köpt en grupp på trettio Tropheus via köp/sälj på ciklid.se. Vi var runt på lördagförmiddag i ett par zooaffärer i Malmö. Vi hittade inget speciellt men jag köpte en grupp med Hapl. burtoni. Det var min första munruvande cichlid nån gång runt 1966 så det blev ett nostalgiinköp. Hittade även en affär som hade fyra ex. av Ciklidårsboken vol. 1. Det blev en sån också.

    Nästa möte blir till hösten men är inte spikat ännu.

    Lars Andersson, ordf. i Guardians
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #32
      citat:Jag har sällan sett en akvarist så lycklig som Ricard. Han riktigt lyste av glädje över sina kap. Bättre än julafton? Ja, det tror jag.
      Trevligt med glada reaktioner och att någon får just till det köpet som man önskar...eller bättre (som tydligen t ex Ricard fick).
      Jag är nog ganska liknande...när jag går och funderar på en fiskart som jag vill ha och sedan ser jag den hos akvariehandlaren så är man rätt nöjd när man åker hem med fiskapåsen för introduktion i akvariet. Faktiskt en underbar känsla...men man undrar ju vad fisken tycker efter att man sett "Finding Nemo".

      Kommentar

      • Hasse_H
        Användare
        • April 2002
        • 1081

        #33
        En sak som vi från Jönköping pratade om i bilen på väg hem, var att det kanske hade varit en god idé om man i förväg kunde anmäla vad man har tänkt ta med sig till auktionen. Det kanske kan vara en bra idé för att i förväg få upp intresset för auktionen och kanske få upp priset några procent till för att göra säljarna mer nöjda. Kanske det också vore bra om det fanns i förväg bestämda lägsta utropspriser.

        Vet inte om det är praktiskt genomförbart, men det tål väl att tänkas igenom iaf.

        /Hasse

        Kommentar

        • Lars Andersson
          NCS Medlem
          • October 2002
          • 601

          #34
          Jo, det kommer nog att bli en del förändringar till nästa möte. Det Hasse H. nämner har vi redan på dagordningen. Tyvärr är akvarister inte mycket för framförhållning.


          Lars Andersson, ordf. i Guardians
          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

          Kommentar

          • Ricard
            Användare
            • August 2003
            • 476

            #35
            citat:Ursprungligen skickat av Lars Andersson

            Jag har sällan sett en akvarist så lycklig som Ricard. Han riktigt lyste av glädje över sina kap. Bättre än julafton? Ja, det tror jag.Lars Andersson, ordf. i Guardians

            [u]HEJ LARS![8D]

            Med tanke på att jag inte hade tänkt köpa ngt annat än C. sterbai så får man väl säga att lördagens möte i Malmö tog en något annan vändning för mig...
            Men vad skall man säga..? Inte konstigt att jag var nöjd över att vara ende intressenten av L114 som jag kunde ta hem 3 stycken till billigt pris av en (3 för 150:-). De inköp jag är mest nöjd med är:

            Så, visst, jag är helnöjd med min resa...

            Och du Lars. Om det är intressant så hör av dig på mail så kanske vi kan ta emot och vara värdar för ett möte här i Jönköping. Tror mig kunna ordna bra lokaliteter centralt med OH, storbildsproj etc.[/blue]

            [u]Mvh.
            Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

            Kommentar

            • Fiskar.nu
              Användare
              • September 2003
              • 442

              #36
              Jag gav 315kr för L-177.
              375 liter till L-malar

              Kommentar

              • Ricard
                Användare
                • August 2003
                • 476

                #37

                [u]HEJ ALLA GAMLA PRENUMERANTER PÅ DETTA ÄMNE!
                Nu har det legat nere sen slutet av april '04 men snart är det dags igen! Det är malmöte i Jönköping den 19 mars! Titta in på denna länk så för du den info du behöver! http://www.goc.se/ och gå till kalendern uppe till vänster...

                Välkomna till Jönköping önskar www.goc.se i samarbete med http://och.nu/jaf/!

                .
                Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

                Kommentar

                Arbetssätt...