Ja du bagarn, då får du tycka synd om mej också då. För nog fan är dom ganska lika.
Pris på L-malar?
Kollaps
X
-
-
Golden nugget är tre arter, L177 den dyraste med störst prickar. Den kostar mer än de 200:- som nämns i denna tråd.fish r friendKommentar
-
Tack för det Daniel. Jag gav 460:- för två L177. Och fick reda på att det var ett bra pris. För en skulle dom ha 260:-Bosse.JKommentar
-
Storleken spelar stor roll när man köper L-malar.
Dom hade små på jägers zoo för ett tag sedan men jag köpte dom sissta=) 5cm för 150:-! när dom var en 7cm s¨tog dom över 300:-
Det var L81or... Tror L18 är den billigaste?
Mvh Olaola lindebergKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av bagarn
om du inte ser skillnad på en L-24 och en L-25 tycker jag nästan lite synd om dig
JA ENORM SKILLNAD!!!!
men det som e konstig är att exemplaret på akvariekällaren har lite mer orange/rött i sina övriga fenor men endå inte lika mycket som hos L-025, kasnke det inte är en L-024 endå../Glenn Wouda
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell
Golden nugget är tre arter, L177 den dyraste med störst prickar. Den kostar mer än de 200:- som nämns i denna tråd.
Fast den e ju snyggast då ju!Kommentar
-
Igår hade malföreningen, Guardians of Catfish, årsmöte i Malmö. På vår auktion brukar vi ha många objekt men denna gång slogs alla rekord. Det var mer än 400 objekt inlämnade. Bl a såldes
ca 8 st L029 8-10cm för 50 - 100 kr
ca 10 st L200 8-15cm för 80 - 250 kr
ca 15 st L018 4-6cm för 40-60 kr
ca 5 st L114 4 - 6 cm för 50 -80 kr
Kanske missminner jag mig på något pris men det var pinsamt billigt.
Många fynd gjordes och många åkte nog hem med mycket mer fisk än planerat. Det var synd om säljarna
Själv koppar jag just nu in mina fynd. Många plastbaljor blev det på golvet i badrummet. Golvvärmen på 25 grader.
Synd om er som inte var med i Malmö.
Lars Andersson, ordf. i GuardiansÅrets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Ja, det var en auktion med sanslöst låga priser. Jag köpte flera malar, bla en 12 cm L200 för 120:-, två L177 för ca 40 resp 60:-, 1 st L264 för 120:-, 1 Clown Pleco för 40:- (?), 3 st Rineloricaria microlepidogaster för 80:- (?) och några till... dessutom ett par Crenicichla sp. Rio Xingú för 40:- tror jag det var... med viss reservation för att jag kommer ihåg priserna fel.
Det fanns många spännande malar, men även andra fiskar. Tyvärr blev inte alla sålda.
Det blev till att komplettera med en ansenlig mängd nya rötter idag...
/Hasse - blivande medlem i GoCKommentar
-
Vad är det med Skåne som inte finns högre upp i landet? Är det snåååålheten som gör att de inte kan ta mer betalt?
Jag får verkligen gratulera till era kap...(*^2¨[:0]S*[V]*Wljq[]wnd)
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Kid
Tänkte inhandla en L027(c) Royal Pleco och undrar om någon kan rekommendera ett pris?
Små exemplar? Stora?
Även intresserad av pris på:
L200 Lemonspotted nånting
L81, 85, 18 Golden Nugget
L114 Leopard
L025 Scarlet
L014 Sunshine
Väldigt tacksam om någon kunde ge mig ungefärpriser på dessa. Hade tänkt att skaffa mig helst en LITEN fisk så att det blir billigare.
Befinner mig i Skåne.
Tack på förhand,
/Kid
Hej hej!
Jag kom hem med 18(!) påsar fisk igår efter att ha varit på GoC's årsmöte i Malmö. Jag fyndade kan man väl lugnt påstå. Ngr av arterna köpte jag inte för egen del utan tänkte att ngn säkert "går igång på".
- 10st. C. delphax svenskodl.(100:-)
- 6st C. melini svenskodl. (50:-)
- 2st. L-18 (70:-)
- 1st. L-27 (40!:-, köpte en i affär 250:- för 2 veckor sedan...)
- 1st. L-102 (120:-)
- 3st. L-114 (150:-)
- 7st. yngel, c:a 3cm. L-270 hur söta som helst!(150:!!!)
- 3st. Rineloricaria fallax (80:-)
- 2st. Rineloricaria parva (50:-)
- 1st sötvattenmuräna
- 3st. Skednosmalar
- lite växter... och foder...[:p]
Så, bara mina Hypancistrusyngel (L-270), som för övrigt var F1r, alltså med vildfångade föräldrar, kostar runt 350:-/st - dvs. 2450:-. Enbart dessa sparade jag in 2300:- på. Säger bara en sak. 100:- i medlemsskap är en väl värd investering... Så, vad säger ni? Ses vi på nästa Guardians of Catfish-träff??? [8D]
Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoonKommentar
-
Tack för all information, allihopa!
Snyft.... kan faktiskt inlägga att jag kom till Guardian of Catfish auktionen 15:10. Kunde inte komma tidigare pga förhinder.
Bankade som en galning på ståldörren, men det var ingen som öppnade.
Skulle inte auktionen äga rum klockan 15:30??
Well, får väl börja spara. Kollat runt i några butiker och ingen av fiskarna kostade under 350 spänn. Några var mindre än 3cm långa!! Är de inte känsliga då?
Tack än igen,
/KidKommentar
-
Visste ni att man hittade nya malar, det fanns en artikel i Illustreradvetenskap tidningen men kommer inte ihåg vilken nr. Oh yeah!375 liter till L-malarKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Kid
Snyft.... kan faktiskt inlägga att jag kom till Guardian of Catfish auktionen 15:10. Kunde inte komma tidigare pga förhinder.
Bankade som en galning på ståldörren, men det var ingen som öppnade.
Skulle inte auktionen äga rum klockan 15:30??
/HasseKommentar
-
Tack för informationen Hasse. =)
Är själv inte medlem (än) så jag hade problem med att hitta lokalen. När jag väl hittade dit (sprang för att hinna till 15:30) så var dörren låst. Såg tydligt skylten (på mc:n) utanför så jag visste att jag kommit rätt.
Well, skulle kanske ha ringt först, men det skulle inte skada om ni lämnat en lapp på dörren?
Ses kanske nästa gång då! =)
/KidKommentar
Kommentar