Diskus på nätet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    Diskus på nätet?

    Vågar man beställa diskus på postorder? Jag är mycket skeptisk. Nån som har några erfarenheter av tex www.diskusfisk.com eller kan rekommendera bättre ställen? Jag har kollat runt mycket bland odlare nu men inte riktigt hittat det jag vill ha och därför undar jag om nån har erfarenheter av detta. Kanske kan man beställa från tyskland eller holland eller nått och isåfall, kan ni rekommendera nån affär där?
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    #2
    Skall bara tillägga att jag ringde diskusfiskar.com nu och de verkar trevliga (vilket iofs inte säger så mycket) men de kan även skicka bilder på de fiskarna du skall köpa i förväg, så det hjälper ju en hel del...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • GoSatta
      Användare
      • February 2003
      • 1686

      #3
      ska du bli SA fantast?? =) .. varför inte köpa från odlarna direkt i USA, Asien?

      Jag skulle beställa från Watley när jag var liten och proceduren var inte så kompliserad tyvärr satte ekonomin stop på allt.
      /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
      http://www.gosatta.org

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

        #4
        SA fantast? njä, men efter att ha flyttat ut ALLA kar ur lägenheten utom ETT tänkte jag äntligen ta tag i min gamla diskusfantasi och ha diskus hemma. Det är inte så seriöst, men man vill ju ha fin fisk menar jag.

        Jag kan tänka mig att det är ganska dyrt att importera från amerkat eller asien och pengar är ju alltid en begränsning, tyvärr...
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • jte

          #5
          Ja import kostar, inte direkt fisken men transporten och en låda blir då en hel del.
          Kontakta odlare eller andra de kan fixa fram fisk som du vill ha till vettiga priser. Tyvärr skickar ju inte alla fisk men är man beredd att få fisk skickat så är ju inte skillanden mot att åka och besöka dem så stor i kostnad. Man får då också chans att välja fisk själv.
          Lycka till

          Kommentar

          Arbetssätt...