Varför

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickard81
    Användare
    • January 2004
    • 91

Varför

Jag gick in i den lokala zooaffären där jag bor idag och vad hade dom där idag då?
    Halva priset på alla fiskar. Typiskt just den här månaden när man har dåligt med pengar. Men men fick iaf med mig en L200 för 250kr och 6 st pansarmalar. Han hade en hel del snygga L-malar hemma också vilket gjorde det hela extra iriterande.
    Och så en fråga: Min L114 är väldigt skygg ni som har eller har haft var era de?
  • malawi_voodoo
    Användare
    • July 2002
    • 790

Haha coolt!
    men ja varför har man ½priset på alla fiskar?
    /Glenn Wouda

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

Kommentar

• Rickard81
      Användare
      • January 2004
      • 91

Ja du bra fråga men de var ju bra för mig kunde ju köpa lite iaf.

Kommentar

• Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

Kort "bäst före"-datum kanske...
        Mvh
        Robin

Kommentar

• Linda_sthlm
          Användare
          • March 2004
          • 16

I stuvstas djuraffär utaför stockholm har de ofta halva priset på sina fiskar.. Men sen brukar inte heller fiskarna vara av bästa kvalitet, har fått in en del sjukdomar i akvariet den vägen, så nästa gång kommer jag nog tänka efter ett antal gånger innan jag köper fiskar till halva priset..

Kommentar

• Rickard81
            Användare
            • January 2004
            • 91

okej men de är inget jag oroar mig för då jag har bra kontakt med han som äger butiken.
            Han brukar ha halva priset ibland lite då och då.

Kommentar

• daniel60
              Användare
              • March 2003
              • 527

Mina L114 (30 cm) är definitivt inte skygga, även om de ligger gömda för det mesta. I med lite räkmix bara, så kommer de och knuffar undan alla andra fiskar. De är de enda fiskar som hantelcikliderna med yngel inte vågar mucka med. En natt såg jag malarna slåss - en makalös syn. De stod rakt upp och försökte knuffa bort varandra, som ett par sumobrottare ungefär. I Aqualog står att L114 är den grinigaste L-malen. Din kanske behöver växa till sig lite.
              mvh Daniel
              Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
              Mina fiskar & burkar

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Varför gör en handlare så, ja ni... kanske för att stimulera sin kunder så dom tycker det e skoj o handla tex.
                http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

En mycket lustig strategi då det gäller akvariefisk. Ok om det hade varit läsk eller lösgodis, men fiskar är ju inte direkt nått man köper varje dag eller är en konsumtionsvara. Om han gör så ofta kan det mycket lätt bli så att kunderna inväntar en sådan dag och så köper de som satan då och aldrig till fullpris. Då kan inte marginalerna bli så höga...
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Mård
                    Användare
                    • February 2004
                    • 285

Hej Rikard.....vilken affär var det och var ligger den? Har dom fortfarande halva priset? Skule vara kul att titta förbi
                    Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

Kommentar

• Rickard81
                      Användare
                      • January 2004
                      • 91

Nej det är tyvär inte halva priset nu. Han brukar ha de ett par gånger per år.
                      Affären ligger i Nynäshamnm cirka 5mil utanför sthlm. Den är väl värd ett besök.

Kommentar

• Fiskar.nu
                        Användare
                        • September 2003
                        • 442

skaffa fler av samma L-mal så blir dom väl inte skygga tror jag
                        375 liter till L-malar

Kommentar

Arbetssätt...