Forum instabilt?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Forum instabilt?

Jag upplever det som om forumet just nu är instabilt. Jag har fått "cannot find page" "page cannot be displayed" ett antal gånger idag. Särskilt på Zoopet.com men även Ciklid.se...

Det är ju helg snart så det är väl därför det börjar svaja igen på webbhotellet...

Jag tycker att ni (webbansvariga) borde ta en titt på vad det är som gör forumet så instabilt att det har problem ungefär var 14:e dag och oftast inför helger. Något måste skapa denna störning och om det är Webbhotellet i sig så kanske det borde undersökas alternativ...
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Har inte upplevt det som om just forumet varit instabilt däremot har hela sidan försvunnit då och då (t.ex. från igår sent eftermiddag till nu) och som du skriver så sker det ofta i samband med storhelger.
    Hur ciklid.se tänker göra vet jag inte - men på zoopet så skall vi i alla fall undersöka möjligheten att flytta hela sajten till ett annat webbhotell.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Om jag vore webbansvariga på ciklid.se så skulle jag nog också titta på alternativ. De kan också påtala problemen med nuvarande webbhotell för att se om skärpning är möjligt...för detta är minst sagt irriterande.

Nu var inte avbrottet speciellt länge (om man jämför med andra avbrott) även om det inte förmildrar mycket.

Kommentar

• Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

Från ciklid.se kommer vi att påtala den senaste händelse, samt övriga händelser för att få en uppfattning från leverantören, varför så har skett.

Självklart kommer vi också att bevaka vilka webhostar som har bättre renomé, och föra upp detta till diskussion på kommande styrelsemöte.

Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Joakim Draktoft
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 7334

Vi har nu fått en förklaring på senaste avbrottet.

--------------------------------------------------------------------
          På grund av en driftstörning i hårdvaran på er Windowsserver, som inträffade vid kl 17 torsdag eftermiddag, gick vissa tjänster ner. Tekniker arbetade med problemet under natten och åtgärdade slutligen problemet kl 10 fredag morgon. Därefter ska allt ha fungerat som vanligt igen.

Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta har orsakat er.
          --------------------------------------------------------------------

Självklart är hårdvarufel svårt att förutse, men vi loggar och rapporterar alla händelser, inför kommande förhandlingar.

Joakim Draktoft
          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

Vem äger hårdvaran, NCS eller de som hostar? Om ett företag tillhandahåller all hårdvara/anslutning som krävs för att ha ciklid.se fungerande borde man väl kunna kräva lite redundans?

Tony Englund

Kommentar

• Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

Det är hosten som äger hårdvara, dock ligger vi på dedicerad hårdvara.

Vi kommer att se över hosting framöver, då redundans blir en av diskussionspunkterna. Risken finns att en redundant lösning ökar priset mer än vad funktionen ger.

Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

Arbetssätt...