Bra Ciklid Affär i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_720
    Användare
    • November 2003
    • 368

    Bra Ciklid Affär i Göteborg

    Jag skall åka till GÖteborg över helgen.
    Finns det någon bra Akvarieaffär med mkt Malawi man kan besöka i Göteborg?
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    #2
    Du har en lista på bra ciklidaffärer i Göteborg och dess närhet (kolla kartan) på första sidan - de lämnar också rabatt till NCS medlemmar.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

      #3
      Trevligt att komma och hälsa på oss här i Sveriges ciklidmecka där ciklider flödar som vatten och är billigast i landet.

      Jag förstår att Kjell vill rekommendera sponsorer, hade jag också gjort, men för mig som är "neutral" så kan jag avslöja att det finns sex affärer som är mer värda att besöka än andra...

      Herkules Zoo (Hising Island)
      Trop Akvariefiskimporten (Kaggeledstorget)
      Ciklidkällaren (Gamla guldfisken) (Majorna)
      Nol Ciklidhobby (Cirka 20min Norr om gbg)
      Zoomässan i Kungsbacka (Cirka 20min Söder om gbg)
      Nya Ciklidleken i Lerum (Cirka 15min från gbg)
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #4
        Ciklidhobby i Nol har ganska mycket kul vf just nu, var själv där i förra veckan och handlade lite. Även Ciklidhuset i Lerum har en del bra fisk, bla stora haplisar. Hercules zoo har ett hyggligt "standardsortiment" men inget utöver det vanliga.

        Tony Englund

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

          #5
          citat:Jag förstår att Kjell vill rekommendera sponsorer, hade jag också gjort
          Sponsorer?????
          Att vara rabattaffär är väl inte det samma som att vara sponsor eller hur?

          citat:men för mig som är "neutral" så kan jag avslöja att det finns sex affärer som är mer värda att besöka än andra.
          Om du är medlem i NCS Zaphi så är du precis lika "oneutral" som jag
          Ciklidhälsningar
          Kjell


          Kommentar

          • tropfrog
            Användare
            • July 2003
            • 1834

            #6
            citat:Hercules zoo har ett hyggligt "standardsortiment" men inget utöver det vanliga.
            Detta bör nog tolkas med tanke på att det är en Göteborgare som säger det. Vi som kommer från andra delar av Sverige kan knappast skriva under på att det är ett hyggligt standardsortiment. Här hemma kunde jag hitta 2 stycken julidocromis i 3 affärer. På hercules hade dom 5 olika arter och säkert 30 av varje. Jag tycker att dom har extremt bra sortiment även om de andra ni nämner ibland kan ha lite större. Men det varierar väl från tidpunkt till tidpunkt.
            MVH
            Magnus

            Kommentar

            • Micke_720
              Användare
              • November 2003
              • 368

              #7
              Tack för alla bra tips på bra Butiker!!

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

                #8
                Kjell: Beror väl på hur man definerar "sponsor". För det är väl ändå så att affärerna/rabatterna är till för att locka medlemmar? Inget fel med det! Men ok dådå, jag ville bara påpeka att det finns fler bra.. Det är ju synd att åka ända till gbg och bara gå till nol, trop och lerum.

                Nol är enligt mig bäst, och den har ju rabatt med så det är ju suveränt.

                Herkules är bra och billig och där kan man hitta riktiga fynd ibland med eftersom de inte riktigt sätter pris efter storlek/sällsynthet på samma sätt som andra affärer. Kanske jag inte skulle sagt, nu finns det la inga fynd kvar

                Lerum är bra om man är ute efter lite mer udda grejer som Floridaimport, vuxna diskus etc, men lite dyrare också.

                Kungsbacka är bäst på SA egentligen, grymt bra på tex. jordätare. Inte så bra på Malawi.

                Trop är också jädrigt bra på mycket tycker jag. De har ett nytt "ciklidrum" nu med där det går en hel del intressant, även rätt stora saker då och då..

                Ciklidkällaren är ganska ny med ciklider men även där går rätt mycket vuxet som kan vara kul...

                Tror att göteborgare är lite bortskämda faktiskt...
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                Arbetssätt...