Hejsan ... Jag har en fråga och det är huruvida Tropheus Moori och Altolamprologus Calvus passar att ha tillsammans i ett litet akvarium på 112 liter. Jag hade tänkt mig 10 stycken Moori (ca ett par månader gamla ... längd ca 3 cm) och 4 stycken Calvus (ålder också ett par månader gamla ... längd ca 3-4 cm)... Är inte Calvus en typ av "jägare" som gärna ger sig på andra ciklider?
Passar dessa Tanganyikaciklider tillsammans ?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
ehm man bör nog inte ha troffar i ett sånt litet akvarium, detsamma gäller calvusar...
men för uppdragning så skulle det väl gå.
fast troffar vill ju ha mera vegetabliskt../Glenn Wouda
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507 -
200 ltier så kundne du nog haft dem ett tag.. men skaffa ett 300+ och kör 20 troffar minst ist.. helst ett 500
troffar gilalr att gå i större grupper, de grupper jag har med vildfångae märks storskilland på de som är 17 o de som är 46.. man bör ha misnt 25st för att man ska kunna få ihop en bra grupp.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av expN
200 ltier så kundne du nog haft dem ett tag.. men skaffa ett 300+ och kör 20 troffar minst ist.. helst ett 500
troffar gilalr att gå i större grupper, de grupper jag har med vildfångae märks storskilland på de som är 17 o de som är 46.. man bör ha misnt 25st för att man ska kunna få ihop en bra grupp.Kommentar
Kommentar