Är det någon som har någon erfarenhet att blanda delfinciklider med mbunas? Jag har ett 720-liters med ca 30 mbunas och funderar på att skaffa en grupp delfinciklider.
Cyrtocara moorii!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
inte går man å lägger sig? )
jag har inte ens kört något malawi kar, men hade tänkt å ha så när jag funderade på att skaffa.. så vore intressant om någon kunde svara, själv tror jag fakitiskt inte det ska va några större problem..
men det e ju bara vad jag tror..
MVH OskarKommentar
-
Jag har, det går utmärkt. bara karet är tillräckligt stort./Glenn Wouda
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507Kommentar
-
Det går "nog" bra. Delfiner fungerar med Mbunas, men inte med de allra värsta av de aggressiva arterna. Jag upplever det som om Delfiner behöver lite yta och lite "lugn".
I min 375:a gick de tillsammans med en större grupp Golden och en mindre grupp Röd Zebra.
Denna bild ger dock en känsla om att man kanske bör tänka igenom saker före...
Kommentar
-
en annan sak man kanske ska tänka igenom är när man blandar bara rödzebra o golden, passar inget bra ihop, gjorde samma sak med de 2 grupperna jag odlade, fyyyKommentar
-
jag menade useende messigt alltså, ananrs inga probs.. jag tror att det ska gå bra, närdelfinerna blir riktigt stora så kanske ngn mbunas får sätta livet tillKommentar
-
Helt riktigt Pierre...rent estetiskt så passar inte Golden och Röd Zebra ihop. Jag gillar dock båda arterna så det blir svårt att göra sig av med en av dessa.
Nu handlar tråden om Delfin så jag ber om ursäkt för mitt inlägg utanför trådens huvudsakliga syfte.Kommentar
-
Det ska gå bra. Jag kör själv med delfin i mitt kar och där har jag golden zebra och röd zebra . Delfin är en väldigt smart fisk den håller sig på stora ytor men ofta långt ifrån andra fiskar.Nyfiken på vad jag har för fisk ??
Kika in på ::
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=174228Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
Denna bild ger dock en känsla om att man kanske bör tänka igenom saker före...
Kommentar
Kommentar