I nästa nummer kommer det att finnas (innehållet dock inte helt spikat än) artiklar om ciklider från 6 av de 8 grupperna ovan, vilket nästan måste vara rekord. För tillfället verkar malawiciklider vara helt ute om jag ska dömma av de artiklar jag får in.
Nästa Ciklidblad på 56 sidor?
Kollaps
X
-
-
citat:
Så om nu någon skall "beskyllas" för att diskriminenera Amerikanska ciklider så är det i så fall deltagarna i detta forum
Ciklidhälsningar
Kjell
Har exempelvis en hel del erfarenheter och uppslag till en viss art som är tämligen ovanlig från centralamerika. Jag menar det är ju inte speciellt vetenskapliga fakta man kommer med, utan mera egna erfarenheter av arten som knappt har beskrivits över huvud taget.
Mvh JariKommentar
-
Jag själv är så grymt avundsjuk på att ni ciklidister verkar ha en så äckligt bra tidning med färgtryck och för er intressanta artiklar.
Jag som är växtakvarist saknar verkligen en svensk blaska jag kan prenumerera på. Fokus behöver inte vara växter, men å andra sidan är jag totalt ointresserad av ciklider.
Är det så att akvaristik i princip är synonymt med ciklider här i Sverige eller är det bara ciklidister som är tillräckligt rubbade att orka göra en så fin blaska?
Kommentar
-
citat:Vad är det egentligen för ungefärliga kriterier som gäller för artiklar?
citat:Är det så att akvaristik i princip är synonymt med ciklider här i Sverige eller är det bara ciklidister som är tillräckligt rubbade att orka göra en så fin blaska?
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
citat:Jag själv är så grymt avundsjuk på att ni ciklidister verkar ha en så äckligt bra tidning med färgtryck och för er intressanta artiklar.
Jag som är växtakvarist saknar verkligen en svensk blaska jag kan prenumerera på.
Är det så att akvaristik i princip är synonymt med ciklider här i Sverige eller är det bara ciklidister som är tillräckligt rubbade att orka göra en så fin blaska?citat:men å andra sidan är jag totalt ointresserad av ciklider.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
citat:
Tror jag inte en sekund påKommentar
-
Efter att ha gått igenom allt material inför kommande Ciklidblad kan jag konstatera att det kommer att bli ett riktigt höjdarnummer. 56 sidor, stor bredd på innehållet, många bra foton (totalt ca 120 färgfoton) och kanske viktigast av allt, riktigt bra artiklar. Något för alla medlemmar att se fram emot (för er som ännu inte är medlemmar är det hög tid att bli medlemmar).Kommentar
-
citatför er som ännu är medlemmar är det hög tid att bli medlemmar).
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
Nu kanske du förstår bättre Kjell, jag missade ett viktigt ord [].Kommentar
-
Konstigt att det inte är fler som är intresserade av rovfiskar än vad fallet är nu, då vissa (inkl mig) har liknande instinkter/tendenser att stå och lurpassa för att snabbt hugga när tillfälle ges...
Kommentar
-
Sjukt snygg Gymnogeophagus labiatus i nästa CB. Det är tillochmed så att en Troffeidot kan tänka om.
... och ni har veckor kvar att vänta på denKommentar
-
Det är verkligen en snygg jordätare! En riktig aptitretare (som vanligt) från den ytterst snälla styrelsen...Kommentar
-
Nämde jag västafrikaner och Troffar?Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Christian Alfredsson
Nämde jag västafrikaner och Troffar?Kommentar
-
Kommentar