Fototävlingen avgjord

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slan11
    Användare
    • October 2003
    • 105

    #16
    Först, Bjarne grattis!
    Fina bilder överlag.

    Bjarne.. du är dum =) ge mig bakgrunden ? =) heheh
    Royal Blue Vf Discus.

    Kommentar

    • Bjarne Sætrang
      Användare
      • October 2003
      • 167

      #17
      Tenkte det kanskje var på tide å vise fram et bilde av BTN-bakgrunnen jeg vant i Fototävlingen

      Akvariet (375 liter) ble satt opp i begynnelsen av juli og kommer til å inneholde søramerikanske fisker (+ C. siamensis i starten) og hovedsakelig planter fra Amerika. Bildet her er fotografert i slutten av juli.



      Flere bilder finnes på min hp: http://www.aquadigital.net/
      Mvh Bjarne
      www.aquadigital.net

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • August 2002
        • 3743

        #18
        Oj så vackert! Helt otroligt att det går att få en 375a att se ut så där, nu blir jag ju själv intresserad av en BTN-bakgrund till min 375a.
        Tar bakgrunden mycket plats, vad har du för ungefärlig bredd på simytan nu då bakgrunden är på plats? Visst är det ett standard 375 liters, 150x50x50 cm?
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • doctor
          Användare
          • December 2003
          • 238

          #19
          Fantastiskt vackert! Men vad har du för ljus i karet? Speciellt där till vänster om roten i bakgrunden?

          /Niklas

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #20
            Ingen diskussion om vad jag kommer att välja nästa gång jag skall skaffa bakgrund till mitt framtida kar (slut på friggo för min del, det går aldrig att matcha "the real deal")...Oerhört snyggt och välbalanserat akvarium Bjarne!!

            Det här gillade jag verkligen att se...

            Kommentar

            • Bjarne Sætrang
              Användare
              • October 2003
              • 167

              #21
              Heisann Og takk for fine kommentarer!

              Fredrik: Ja bakgrunnen tar mye plass. I gj. snitt tar bakgrunnen 10-15cm av simytan. Standard 375 liters akvarium (AquaEl helglass).

              Niklas: Lys er 2x80W T5 6000K + ett 30W T8 Aquarelle lengst bak (derfor litt rødlig lys ved roten).

              Tricella: Takk

              På Nettakvariet finnes en tråd med flere oppdateringer fra akvariet: http://www.nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=12856
              Mvh Bjarne
              www.aquadigital.net

              Kommentar

              • doctor
                Användare
                • December 2003
                • 238

                #22
                Gillar verkligen ljuset du har! Har skrivit ut din guide till hur du byggde rampen. Blev ju hur snyggt som helst och att man kan flytta delen med lysrören är ju alla tiders! Återigen, mycket vackert och framförallt inspirerande!

                Kommentar

                Arbetssätt...