Störande Signaturer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #31
    Förbjudet? Det låter lustigt då ingen går in och påpekar detta för vederbörande.

    Det jag har hört är att man får använda sig av tre rader i sin signatur. Jag tycker inte det är rätt att mata sin signatur med allehanda information då det stör läsning av inläggen i en diskussion. Jag blir iallafall störd av det och önskar att det försvann helt. Det räcker egentligen med ens profil för att tala om vem man är och vad man har i sina kar...det behöver inte synas i varje inlägg.

    Det är en sak som moderatorerna torde ta upp ganska snart och det är ju endast de som kan lägga ut regler för hur det skall vara för forumets bästa...det är fel att det skall bli en diskussion mellan medlemmar som sedan tenderar spåra ur då en del tar illa upp av kritik.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #32
      citata inte kjell för ett tag sen att det var förbjudet att ha med artnamn i signaturen?
      1/ Jag kan inte sätta upp några förbud ens om jag skulle vilja
      2/ Däremot föreslog jag en gång för länge sen att man inte skulle använda fisknamn i signaturen pga man då skulle få alldeles för många och orelevanta sökresultat om man använde sökmotorn.
      Någon intelligent person påpekade då att jag hade fullkomligt fel eftersom signaturen inte tas med i sökningen. Självklart drog jag därefter tillbaka mitt dåligt genomtänkta förslag[]
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

        #33
        Hmm, ja en begränsning på 3 rader eller ett visst antal tecken vore suveränt.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Joakim Draktoft
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 7334

          #34
          Begränsningen som är beslutad och kommer att genomföras består i att endast 200 tecken godkänns till signatur.

          Detta kommer att genomföras inom kort.

          Vad gäller ditt förslag fredrikr, så håller jag med i det du säger. Kommer ta en titt på det samtidigt som signaturen.

          Joakim Draktoft
          f.d Webmaster Ciklid.se
          ____________________________________________

          Kommentar

          • malawi_voodoo
            Användare
            • July 2002
            • 790

            #35
            citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman


            1/ Jag kan inte sätta upp några förbud ens om jag skulle vilja
            2/ Däremot föreslog jag en gång för länge sen att man inte skulle använda fisknamn i signaturen pga man då skulle få alldeles för många och orelevanta sökresultat om man använde sökmotorn.
            Någon intelligent person påpekade då att jag hade fullkomligt fel eftersom signaturen inte tas med i sökningen. Självklart drog jag därefter tillbaka mitt dåligt genomtänkta förslag[]
            Ciklidhälsningar
            Kjell
            aha det var det jag menade nu
            oki då måste jag ha missat avslutningen på den tråden
            /Glenn Wouda

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

            Kommentar

            • Mikael
              Användare
              • April 2002
              • 347

              #36
              citat:Ursprungligen skickat av Tricella

              Det är en sak som moderatorerna torde ta upp ganska snart och det är ju endast de som kan lägga ut regler för hur det skall vara för forumets bästa...det är fel att det skall bli en diskussion mellan medlemmar som sedan tenderar spåra ur då en del tar illa upp av kritik.
              Om jag förstår dig rätt så anser du att det finns en del att önska i fråga om debattklimatet här på forumet. Med risk för att gå utanför trådens kärna vill jag bara tillföra följande.

              Diskussion skall vi definitivt ha, och som en konsekvens därav kommer det att råda olika uppfattning ibland. Sarkasmer och diverse låga sparkar är nog ofrånkomliga och de dyker upp i alla forum oavsett rådande forumpolicy. Vi moderatorer sätter dock gränsen för vad som är acceptabelt och den gränsen är av naturliga skäl ganska flytande. Sådant som kan innebära förtal eller stå i strid med reglerna i PuL är exempel på inlägg som tas bort/redigeras. Ett ganska vilt pajkastande är dock helt okej i de flesta fall (och ibland enligt min uppfattning rätt roande att ta del av). Med andra ord så fortsätter vi på samma linje vi haft hela tiden. Synpunkter och idéer är dock alltid välkomna och även nödvändiga för att driva forumet framåt.

              /Mikael Mayer
              Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

              - Lars Falk

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #37
                citat:endast 200 tecken godkänns till signatur.
                Endast 200 tecken?

                aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa a
                aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa a
                aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa a
                aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa a=200 tecken.

                Jag tycker det ser ut att vara oerhört mycket för en signatur.



                Till Mikael Mayer:

                Jag förespråkar verkligen inte ett stelt uppbundet forum med regler i överflöd...jag uppmanar dock till respekt medlemmar emellan och till en någorlunda diskussion utan att man för den delen går på person.

                Kommentar

                • ozric
                  Användare
                  • March 2004
                  • 3187

                  #38
                  Fan,folk som vill synas/skryta(?) ska väl få göra det utan att det ska behöva störa andra.Störs man av det så säger väl det mer om en själv!?

                  __________________________________________



                  2(två) katter
                  2 (två) hundar
                  en cykel ,svart
                  25 krukväxter
                  en granne som har en tyskimporterad bil
                  en fru
                  67 akvariefiskar

                  "Den som söker letar...!"
                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

                  Kommentar

                  • Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

                    #39
                    200 tecken är vad vi sedan tidigare beslutat om.

                    Skulle det visa sig att vi bör minska denna siffra, får vi ta ställning till det senare.

                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se
                    ____________________________________________

                    Kommentar

                    • Andess
                      Användare
                      • June 2002
                      • 31

                      #40
                      i-landsproblem ....

                      Kommentar

                      • Jonas E
                        Användare
                        • February 2003
                        • 2533

                        #41
                        citat:Ursprungligen skickat av Andess

                        i-landsproblem ....
                        Varning allesammans: Hipp Hipp influenser på forumet

                        200 tecken tycker jag blir bra, man får inte plats med hur mycket som helst men ändå det nödvändigaste.

                        Tackar för ett bra jobb!
                        /Jonas
                        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          #42
                          citattörs man av det så säger väl det mer om en själv!?
                          Att man har problem att läsa eller? Det blir faktiskt ganska klottrigt att läsa en del trådar pga att vissa fyllt sina signaturer med en massa onödigt som de gott och väl kan ha på sin profil. Jag tycker verkligen inte att en lista på vad man har i sina akvarium är en "signatur"...

                          Kommentar

                          • ZakatH
                            Användare
                            • April 2004
                            • 313

                            #43
                            Personligen tycker jag att 100 tecken räcker långt, vill man skriva vad man har för fiskar i sina fem olika kar så kan man faktiskt skriva ner det i profilen. Håller helt med Tricella vad gäller kluddrigheten, en massa onödig text som man inte behöver se.

                            Kommentar

                            • fredrikr
                              Användare
                              • October 2002
                              • 985

                              #44
                              Vi skulle kunna utveckla en "Cichlid Code" i stil med Geek Code ( http://www.geekcode.com/geek.html ) och därmed kunna klämma in massor av info om det viktigaste på lite utrymme. Någon frivillig?
                              Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                              http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                              Kommentar

                              • Joakim Draktoft
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 7334

                                #45
                                Kul sida !!!

                                Det finns alltid vägar runt allting

                                Kan ju alltid erbjudas till dem som känner en STOR begränsning vid 200 tecken. Risken blir väl ändå att den som nyttjar något likande får sig några väl valda ord i forumet.

                                Joakim Draktoft
                                f.d Webmaster Ciklid.se
                                ____________________________________________

                                Kommentar

                                Arbetssätt...