Bra Internet Affärer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bromid
    Användare
    • December 2003
    • 117

    Bra Internet Affärer?

    Hejsan.

    Undrar ifall inte den stora mängden av bra ciklid-surfare (vetare) skulle kunna ge mig lite bra tips på internetsidor där man kan beställa fisk och material.

    mvh Andre
  • Mathias-D
    Styrelsemedlem
    • January 2003
    • 513

    #2

    P.W.S.S zoo, vi har tillbehör för era sötvattens och saltvattensfiskar. allt för att era älskade husdjur skall få det de behöver. tex era reptiler

    Din akvariebutik på nätet. Vi har tillbehör av alla stora märken för akvarier. Med lång erfarenhet hjälper vi er med era frågor om ditt akvarium.

    m.m.

    Kommentar

    • Bromid
      Användare
      • December 2003
      • 117

      #3
      Fler sidor för att beställa fisk via leveranser önskas.

      mvh Andre

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 1913

        #4
        Varför ska du beställa fisk över internet ??
        Enligt mig är det rätt dumt för man har inte en anning om hur det ser ut när det kommer fram!,Och det är extra dumt nu när det är kallt ute..Bättre att köpa det i en affär så man kan ta sig en titt på fiskarna först!

        Kommentar

        • Bromid
          Användare
          • December 2003
          • 117

          #5
          Jo men all fisk finns inte i en affär. Skall sen affären beställa hem så kostar det.

          Exempel. Köpte en leverans Demasoni (25) för 1200 kr med leverans hem hit. Affärens pris för samma 25 * 110 = 2750 plus kostnad för leveransen.

          Kommentar

          • Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 1913

            #6
            Hmm inte tar väll en affär så hemskt mycket för att beställa hem,
            Brukar dom ta 12:50:- för demasoni så gör dom juh även det om du frågar om dom kan ta hem dom!...

            Får jag fråga vad det är för ovanlig fisk du ska skicka efter?!

            Kommentar

            • Stelin
              Användare
              • December 2002
              • 1339

              #7
              Cichlidcentret( http://www.cichlidecentret.biz/ ) skickar fisk. Alternativet blir rätt så dyrt då man får betala både broavgift och bussgods.
              Gäller det bara tillbehör så kan dom skicka till sverige med vad kallar för pakkepost, jag antar att detta är som ett vanligt paket med posten.

              Aquarium Malawi skickar också fisk. Jag fick iaf det beskedet förra året när jag var i fiskköpartagen.
              //Stefan Lindstedt

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                citat:Exempel. Köpte en leverans Demasoni (25) för 1200 kr med leverans hem hit. Affärens pris för samma 25 * 110 = 2750 plus kostnad för leveransen.
                Vem köpte du dom av? eller menade du enbart det som exempel?

                Kommentar

                • Henrik Dehlin
                  NCS Medlem
                  • September 2002
                  • 1913

                  #9
                  citat:Aquarium Malawi skickar också fisk. Jag fick iaf det beskedet förra året när jag var i fiskköpartagen.
                  Är det verkligen så ?
                  Skickar dom till privatpersoner?

                  Jag tror bara dom skickar till affärer men på så viss kan du juh skicka efter nästan vad du vill fast du får hämta det i din närmaste affär..

                  Eller inte nästan vad du vill men rätt så mycket rolig fisk har dom iaf

                  Kommentar

                  • Bromid
                    Användare
                    • December 2003
                    • 117

                    #10
                    jag köpte dem av en privat person i nyköping.

                    Kommentar

                    • Bromid
                      Användare
                      • December 2003
                      • 117

                      #11
                      Undrade därför ifall det fanns någon affär som man kunde skicka efter ifrån. Även om leveransen till privat personer ofta är gratis så tar det tid innan man har kommit överrens hur fiskarna skall levereras.

                      Om man kunde skicka efter direkt så hade det varit en fördel.

                      Kommentar

                      • Stelin
                        Användare
                        • December 2002
                        • 1339

                        #12
                        Henke:

                        Jag fick beskedet från A.M att dom kunde skicka fiskarna "direkt" till mig med bussgods. Kanske det var ett undantag, jag vet inte. (Det rörde sig om rätt så mycket dyr fisk)
                        //Stefan Lindstedt

                        Kommentar

                        Arbetssätt...