indentifiera diverse malar!
Kollaps
X
-
-
När frugan kom förbi monitorn så hoppa hon till och sa att det där var en matfisk som de äter i Thailand. Det är hon säker på...och jag blev ganska övertygad om att det var just en sådan fuling jag fick sitta och glo på medan jag åtnjöt fried chicken själv.
Fulast?
Kommentar
-
-
jaha.. vad är det här för nån då:
För den liknar ju "min" mal och inte en kristallögd...
några bilder till:
Å det kan tilläggas att den var ganska gråaktig i vattnet.
Anders LKommentar
-
planetcatfish
citat:
Hemibagrus Wyckii
In life, the crystal blue eye and long, low sloping forehead identify this species which was previously known as Mystus wyckii. Due to the similarity in species name, sometimes this species is mixed up with H. wyckioides (previously known as Mystus nemerus) but H. wyckioides is a more grey colour and has a red tail fin.fish r friendKommentar
-
där har vi en riktigt skumt mal... (längst upp, vänstra sidan)375 liter till L-malarKommentar
-
Faasen vad äckliga de ser ut Anli. Hur stora är karen de går i?Kommentar
-
Svårt.. men några röda fenor såg jag inte till! Fast den kanske var så chockad att dom bleknade.
Gissningvis så var mitt exemplar 7-8 år kanske (killen hade haft den i 5 år efter pizzeriavistelsen)
Cutekid:
- "red tail?"-malen e död och är i komposten
- den blå 32 cm trängs med Trisse i 220 L
- "ubåten" och sydontodisen (25-30cm + 18 cm)trängs i ett 90 L!
- den bruna vanliga 20-25 cm får hoppa i 400 L karet i kväll.
De får trängas en vecka eller två (men med god filtrering) till 720 L karet är uppstartat.
ps va då äckliga det är väl fräckt å snyggt med olika nyanser av brunt... ds
Anders LKommentar
-
Hemibagrus Wyckii
Mystus Nemurus
Denna redtail har ingen röd fena och det har jag läst att dem inte alltid har.Kroppsformen är inte heller helt lika.Red tail har mer former eller vad man ska säga.Jag tycker din döda fisk liknar en redtail.Wyckii ser mer ut som en haj.
Min Wyckii har vit linje längs stjärtfenan och det tror jag dem flesta Wyckii har hade din döda firre det?
Synd att den var död det var en cool fisk.
Mvh
DanneKommentar
-
Ok... case closed! Det var nog med stor säkerhet en read tail.
Men "ubåts" fulingen då? den går ni bet påAnders LKommentar
-
Jag menade bara att de såg så slemmiga och vulgära utKommentar
-
-
Kommentar
-
Anli: jag tvivlar starkt på att det är en Mystus över huvud taget, jag ska göra en insats och forska runt lite
//MarcusKommentar
Kommentar