akvarieaffärer stockholm vs göteborg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 3111

akvarieaffärer stockholm vs göteborg

Hej!

Jag fick en liten fundering om vilken som är bästa ciklidstaden, och då måste jag nog säga att det måste vara göteborg.

Bla för dessa äffärer som har jätteutbud av ciklider:

Nols ciklidhobby, malawi och tanganyika + lite av övriga oxå

zoomässan kungsbacka för sitt enorma utbud av dvärgciklider +hyfsat mycket malawi och andra ciklider.

Herkules som har hyfsat mycket av allt

tropiska som har hyfsat mycket malawiciklider+ massa andra oxå

sen finns det ju många andra oxå som har bra med ciklider.

Stockholm ´har ju bara akvarielagret och akvarieleasing som har mycket utbud, eller har jag fel, missat några bra ciklidbutiker? de flesta jag varit i har inte imponerat på mig.

don´t drink water-fish`s ..... in it!
    Mvh
    Peter
    Mvh
    Peter

don´t drink water-fish ..... in it!
  • Akvarium Ronneby
    Användare
    • April 2002
    • 56

Tjena..
    Ja idiotiskt att svara på detta eller..
    Men.. Herkules zoo kan jag verkligen rekomendera till alla....
    Var i Götet på semester och kunde inte låta bli att snoka runt lite i butikerna.. den finaste och mest välskötta butiken var utan tveka Herkules zoo.. Mycket fisk i karen.. rent å snyggt.. bra utbud..
    5 firrar av fem möjliga..
    Peter
    Akvarium Ronneby

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

Hej,
      Jag har ingen synpunkt på vilka affärer som är allra bäst och om Stockholm eller Göteborg är den bästa ciklidstaden. Det beror nog säkert mycket på vilka fiskar man är ute efter.
      De affärer Peter räknar upp är nog de 6 jag också tror har bäst utbud i Gbg och Sth.
      Ett litet tips kan dock vara att av dessa affärer så lämnar Nols Ciklidhobby, Trop Akvariefiskimporten, Akvarieleasing och Akvarielagret rabatter till medlemmar i NCS.
      Dessutom finns ytterliagre ett stort antal affärer i Sverige, Norge och Danmark som också gör detta. Titta gärna in hos dom om ni har vägarna förbi på semestern.
      Vilka affärer det handlar om ,rabatter, adresser etc. hittar ni om ni går in på "Första sidan" och antingen klickar på resp. affär i uppräkningen eller på kartan.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

Kommentar

Arbetssätt...