Hej !! låter som ett dröm projekt ! att inte utrymme o akvarium blir
bromsen.dock är inte stora akvarium lösningen på allt(men hjälper en hel del) har ett 1350L(300x60x75),där jag håller,ett managuensepar,
5 Citrinellum,6 påfåglar ,4 zonatum, 4 guldsömmar.All djur är mellan
20-30cm. Man kan lätt säga att det är svårt att matcha Jaggorna.
Dom härjar som dom vill,inte bara vid lek.Viktigt i akvariet är nog att få till naturliga avdelningar så att fiskarna 'slipper' se varandra.
En kommentar ang. trimacs är nog att hålla med ovanstående. har ett gäng små ca 5 cm i en 450L, dom är genuint ELAKA, testade med jaggor,lite större men det går inte, kontinuerligt jagade o stressade.Skall nog hållas ensam(en hane) eller också måste man ha
en enorm burk gissar jag.
När du får igång dina projekt så MÅSTE du få ut lite bilder.
Hälsn. o lycka till /Gunnar
bromsen.dock är inte stora akvarium lösningen på allt(men hjälper en hel del) har ett 1350L(300x60x75),där jag håller,ett managuensepar,
5 Citrinellum,6 påfåglar ,4 zonatum, 4 guldsömmar.All djur är mellan
20-30cm. Man kan lätt säga att det är svårt att matcha Jaggorna.
Dom härjar som dom vill,inte bara vid lek.Viktigt i akvariet är nog att få till naturliga avdelningar så att fiskarna 'slipper' se varandra.
En kommentar ang. trimacs är nog att hålla med ovanstående. har ett gäng små ca 5 cm i en 450L, dom är genuint ELAKA, testade med jaggor,lite större men det går inte, kontinuerligt jagade o stressade.Skall nog hållas ensam(en hane) eller också måste man ha
en enorm burk gissar jag.
När du får igång dina projekt så MÅSTE du få ut lite bilder.
Hälsn. o lycka till /Gunnar
Kommentar