If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ralph: Jag rekommenderar att du skickar in kompletterande text till Christian i alla fall, (även om det nu vore fel att lägga in i efterhand då det blir ganska tydligt veilket som är ditt bidrag)
eftersom vi gärna ser att inkomna bidrag senare kan leda till en artikel i Ciklidbladet.
Jag har registerat att två bidrag inte kommit med.
Nr 1 hade jag fått in och själv missat att få. Detta bidrag kommer med i nästa omröstning. Jag kan däremot inte hitta något brev från Poseidon i min e-post där jag sparat alla inkomna brev som har med fototävlingen att göra. Har även letat igenom min arbetsbrevlåda.
citat:Ursprungligen skickat av Christian Alfredsson
Jag har registerat att två bidrag inte kommit med.
Nr 1 hade jag fått in och själv missat att få. Detta bidrag kommer med i nästa omröstning. Jag kan däremot inte hitta något brev från Poseidon i min e-post där jag sparat alla inkomna brev som har med fototävlingen att göra. Har även letat igenom min arbetsbrevlåda.
Mitt bidrag var skickad från www.sverige.nu och det gjordes för många månader sen...
"Hej!!!
Härmed skickar jag mitt bidrag till tävlingen "Bästa idé".
Det handlar om ett slutet system där 7st 54 liters kar ingår, där ett av dom fungerar som Filter/sump. Jag har gjort så här: Tagit ett gammalt akvarie på 54 liter. Borrat två hål på den ena kortsidan på 35 mm å köpt tvättmaskins- avloppspump Type: 48986 Modell: W1-07034-PLA In: 30 mm Out: 22 mm PLASET (34 Watt) PUMP PLASET MAGNET Pris: 77,75 kr ex. moms.
Sumpen/filtret i frågan är som sagt ett gammalt och repigt akvarie som limmades om, på 54 liter å med olika fack som får vattnet att flöda i olika slussar upp å ner. Filtermaterial: Filtermatta, filtervadd, krossade/delade lekakulor och fin reningsverkssand på botten.
Om man beräknar kostnaden för självaste Sumpen/filtret så kan jag nog säga att det blev ganska billigt. Karet repigt och dant köptes för 50 kr, 2 st. pumpar för 230 kr ink. Frakt, totalt 280 kr. Borrningen gjorde jag själv med hjälp av en vän som hade tillgång till borr. Det som inte var så billigt däremot var virket med vilket ställningen är byggt av.
Ställningen pryder vårt vardagsrum till allas beundran och belåtenhet.
Mvh
Poseidon"
Christian hittar du inte den...är det bara att beklaga. får väll komma på nåt ännu värre till nästa gång "kanske".
Mvh
Poseidon
Kommentar