Någon med koll på Eheim 1264:a..?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ricard
    Användare
    • August 2003
    • 476

    Någon med koll på Eheim 1264:a..?

    HEJ!

    Har förmodligen fastnat för denna variant. Specielt efter att ha upptäckt att de inte behöver kosta 3500 utan kan kosta 1500...

    Har ngn fråga till dig som har erfarenhet:
    • Mått på pumpen?
    • Får den plats i h-modul?
    • Ljudet, kan man vara i samma rum?
    • Pallar den att leverera trots skitigt P10?





    [u]Mvh.
    Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon
  • Ricard
    Användare
    • August 2003
    • 476

    #2
    [] Ingen? []





    [u]Mvh.
    Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • December 2002
      • 1339

      #3
      Jag har pumparna 1260 samt 1262, men inte 1264. 1260 och 1262 är av samma storlek [u]och som jag har fattat det så är 1264:an också det. Det som skiljer dom åt är effekten(watt) Och efter vad jag kunnat se på aquaristic shop eller net, storleken på utblåset som enligt sidan jag kollade på ska vara större på 1264:an

      Måtten på 1260-62 är c:a 10,5*14*9,5(cm)(och troligen även på 1264:an) utan upphängningsanordning och jag räknar inte heller in röret som man kan skruva fast på utblåset eller för den delen insugsdelen.

      Jag har mina på ett par ytterfilter och blir inte speciellt störd av ljudet från dom. Men om dom vore upphängda med sugproppar i akvarium så [u]t r o r jag det hade varit en annan sak. Och ännu värre med 1264:an som har en effekt på hela 100 watt, det måste brumma på rejält. Angående filter-moduler så vet jag inte hur det fungerar(ingen erfarenhet av dessa), kanske det går att lösa på ett bra sätt om man använder sådana.
      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      Arbetssätt...