Globefish

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth
    Användare
    • April 2002
    • 277

    #16
    Som konsument har du 6 månaders garanti på varan och anser du att den är undermålig har du rätt att returnera varan och få pengarna tillbaka. Ring till konsumentvägledningen i din kommun, eller till konsumentverket och be om råd hur du ska agera.. Allmäna rekalamationsnämnden ger bra tips:


    Lycka till!

    Sensmoral till er i tråden:
    Gnäll hjälper väl inte, gör nåt åt det istället!
    MVH
    /Kenneth Johansson,

    ordförande
    Linköpings Akvarieförening, www.linkopings-akvarieforening.net
    Ansvarig för Ciklidstämman 2007

    Kommentar

    • Sub
      Användare
      • November 2003
      • 51

      #17
      Slarvigt limmade akvarier verkar vara ganska vanligt. Fick för ett tag sedan hem ett 540l Ocean med siliconstänk på rutorna och onödigt breda siliconsträngar runtom som stack upp flera centimeter ovan aluminiumkanten.

      Går det för fort pga hårdare konkurens på marknaden eller?

      Nu fick jag tursamt akvariet från Patrik på PWSS som genast ringde tillverkaren och ordnade rabatt. PWSS är exempel på en säljare som alltid sätter kunden främst och allt som levereras skall vara i topptrim.

      Sub
      Sub

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        #18
        Smygreklam!!!
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

          #19
          citat:Ursprungligen skickat av Kenneth


          Gnäll hjälper väl inte, gör nåt åt det istället!
          aja får väll dra dit da o visa var skåpet ska stå.
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Slan11
            Användare
            • October 2003
            • 105

            #20
            Jag vet att gnäll inte hjälper.. var därför jag ringde dagen efter, och det är därför ajg ska anmäla det.. ? ingen uppdatering än.
            Royal Blue Vf Discus.

            Kommentar

            • fredrikr
              Användare
              • October 2002
              • 985

              #21
              Jag har handlat akvarium av Globefish. Det var inte roligt då heller. För att göra en kort historia lång kan du läsa här:



              /Fredrik
              Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
              http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

              Kommentar

              • guineapig
                Användare
                • September 2003
                • 72

                #22
                Även jag har tråkig erfarenhet av Globefish, beställde ett kar med borrat hål. När jag kom för att hämta det så hade de gjort hålet på fel plats.....de skyllde på att jag beställt karet direkt av deras glasmästare istället för av dem, men det var för att de sagt åt mig att ringa till honom och förklara hur jag ville ha karet gjort!

                Tyvärr hade jag redan betalt akvariet och det var inte aktuellt med rabatt eller ens en ursäkt. Dessutom hade de ställt karet på högkant innan silikonet härdat klart så glasen hade flyttat på sig...

                Som tur var så gick det att använda karet med hålet på fel plats men det är första och sista gången jag handlar där.

                Daniel

                Kommentar

                • Pangaea
                  Användare
                  • February 2004
                  • 390

                  #23
                  Hmm... å jag som var sugen på att åka dit och "storhandla"... (
                  "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

                  Min zoon

                  /Magnus

                  Kommentar

                  • Mike_Noren
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2695

                    #24
                    Tråkigt, men bra, att läsa sånt här... Jag har ett 90'a från dem som jag är väldigt nöjd med, men jag håller på att shoppa efter ett 350 - 450'a, och nu tror jag inte jag köper det hos dem. Trots att de har ett med bra mått (det är högt).

                    Kommentar

                    • Slan11
                      Användare
                      • October 2003
                      • 105

                      #25
                      Med deras otrevliga sätt att hantera eventuella klagomål, och service på grejorna så tycker jag inte att det är ett bra val. Det har ju hänt fler än en gång. Ska ringa runt lite i morgon och se om jag inte kan få dem att ändra sig på något sätt.. *sur som s****...

                      Dock har man inte mycket makt emot återförsäljare och affärer när sådant här händer. tyvärr. men en sak har jag. Garantin för limningen. och limningen suger. det borde hjälpa mig när jag pratar med konsumentverket och allmäna reklamations nämden.

                      Ha det gott så länge. uppdatering och bilder på karet kommer senare ikväll och i morgon.
                      Royal Blue Vf Discus.

                      Kommentar

                      • ChipseT
                        Användare
                        • September 2003
                        • 61

                        #26
                        Ja glad blir man ju inte.. Kan ju iallafall va lite sjyssta och försöka gottgöra på något vis iallafall.. Kan ju komma med förslag, behöver ju inte vara mycket.. Kanske någontingen som visar, vi ber om ursäkt eller vad som..

                        MVH Oskar

                        Kommentar

                        Arbetssätt...