Globefish

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slan11
    Användare
    • October 2003
    • 105

    Globefish

    Hejsan alla.

    Fick mitt nya kar idag, ett 1015 Liters helglas, 125*125*65.
    För det första vill jag klaga på deras service, den är inte bra.
    dom är gnälliga och det låter som att allt är jobbigt.

    När jag tog väck kartongerna runt bänken såg jag att 2 skruvhuvuden stack upp, färgen såg ut som en treåring hadde kladdat på och diverse bubblor och uppstickare på ytan.
    Jag öppnade paketet till akvariet, och såg att det knappt var siliconat på stagen, de hadde stänkt silicon på rutorna, rutorna var ojämnt kapade, ojämnt ditsatta, och det var inte alls snyggt gjort.

    När jag beställer ett akvarie för 8000:- drygt så räknar jag med service att de lagt ner tid på akvariet, och att de gör det ordentligt. Jag tycker inte detta är för mycket begärt. Tycker ni?
    Jag vill inte hoppa på globefish för allt dåligt med grejorna då de beställer av olika företag. ex Snickare, glasmästare osv. Men jag tycker ändå att de skickat mig ett felaktigt akvarium.

    Jag vill ha kompensation för detta.
    Vad tycker ni? Vad bör jag KRÄVA av dem?

    Jag är missnöjd som ni förstår. och detta är inget påhopp, bara en anmärkning och en frågan om vad jag ska göra. jag anser att jag är orättvist behandlad.

    Ha det gott. MVH Simon Franzén.
    Royal Blue Vf Discus.
  • Leopoldi
    Användare
    • February 2004
    • 1082

    #2
    Nytt akvarium....

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

      #3
      Pengarna tillbaka o akvariet o bänken tillbaka, så skulle jag gjort om det vore så illa som du beskriver.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • pontus
        Användare
        • October 2003
        • 514

        #4
        Ring o snacka med dom, jag menar vi snackar nästan 10000 spänn,då ska det fan vara snyggt gjort tycker jag. Snacka om taskig RP av ett sådant företag ,du får nog ett nytt akvarium.
        jag ser till mig själv, om jag köper fisk för 8-10000 kr då ska det va den kalitet som visas på bilder och utlovas, annars pengarna tillbaka!! lycka till. kul om du skriver hur det går.
        MVH / Pontus
        Passenger on Planet Earth:
        Pet.macro nsumbu
        Pet.moshi ikola
        Pet.Trewavasae
        Pet.Bulu-Point "Red"
        Pet.orthognathus tricolor mvuna
        Pet.Longola
        Tr.Ilangi
        Tr.Muzi
        Tr.Katonga
        Neo.Leleupi

        Kommentar

        • Leopoldi
          Användare
          • February 2004
          • 1082

          #5
          Det är väl inga nyheter i den här tråden????

          Kommentar

          • Slan11
            Användare
            • October 2003
            • 105

            #6
            Jag fixade till bänken, drog till skruvarna, tog väck siliconstänket, jag orkar helt enkelt inte skicka tillbaka det efter att ha burit upp det till tredje våningen, men jag räknar faktiskt med kompensation, det var absolut inte kvalitet ÖVHT.
            Ska ringa i morgon, och förklara, och förhoppningvis få någonting för deras felaktiga vara+ dåliga service. Detta är Förj*****t.
            Royal Blue Vf Discus.

            Kommentar

            • ChipseT
              Användare
              • September 2003
              • 61

              #7
              Du glömde dock att det va endel luftbubblor i silikonet.. Tyckte det va redigt dåligt av dom..

              Kommentar

              • Slan11
                Användare
                • October 2003
                • 105

                #8
                Glömde skriva att runt hela karet i siliconfogarna så finns det en massa större luftbubblor + en massa mindre. vilket oroar mig väldigt. fy 17. vad ska jag begära? handlarpris?
                Royal Blue Vf Discus.

                Kommentar

                • Jonasaik
                  Användare
                  • October 2002
                  • 57

                  #9
                  Måste säga att jag blir ruskigt förvånad, var i butiken senast idag, de har aldrig varit snea mot mig, har varit med om 3 leveranser från dem, allt har varit finemang varje gång, det enda jag sett som varit "fel" var att de satt en BTN uppochner en gång, om det nu finns nåt sånt på dom =)

                  Tråkigt att höra att du inte är nöjd, ring dem så löser det sig säkert, intressant att höra fortsättningen!

                  Kommentar

                  • Slan11
                    Användare
                    • October 2003
                    • 105

                    #10
                    Ja, de är säkert (kanske) tillmötesgående. förhoppningsvis iaf. Jag har ju trots allt 3 års garanti på limningen så det borde ju täcka, felaktig limning också tycker man. vi får se i morgon. men ersättning ska jag ha. och förbannad är jag. fortsättning följer.
                    Royal Blue Vf Discus.

                    Kommentar

                    • Uffeman
                      Användare
                      • February 2004
                      • 234

                      #11
                      Har man inte 10 dagars öppet köp som konsument ?

                      Jag personligen tycker att du ska ta dig själv i kragen o ringa upp dom och berätta exakt hur det ligger till och hur du känner dig nu så ska du se att det ordnar sig.

                      Dålig PR är det värsta ett företag kan råka ut för.



                      Kommentar

                      • Daniel Odell
                        Användare
                        • January 2003
                        • 2437

                        #12
                        ptja ..... det är bara ännu ett bevis på att man får vad man betalar för. Visst är dom billigast i sthlm, men är det värt alla problem?
                        fish r friend

                        Kommentar

                        • Slan11
                          Användare
                          • October 2003
                          • 105

                          #13
                          Pratade precis med Jonas och Britt på Globefish. De nekar totalt till att akvariet är felaktigt och att bänken inte är som den ska.

                          Jag har Aldrig blivit behandlad såhär illa av en seriös firma, vilket globefish tydligen inte är. De ger mig ingen kompensation för det felaktiga på mina grejer, det som irriterar mig mest är deras totala ovilja att hjälpa en kund som känner sig orättvist behandlad. när jag sa att det var stora luftbubblor i silikonet på cirka 1-4cm långa så nekade hon och påstod att det var så , siliconet var det luftbubblor i, det var inte limmarens fel utan tillverkaren av siliconet. *host*Bull*host

                          Jag tänker inte ge mig.
                          Om de inte besvarar mina krav när jag lugnat ner mig och ringer igen så kommer jag att anmäla till Allmäna reklamationsnämnden.
                          [u]Och jag ska ha kompensation för ett felaktigt kar.</u>
                          Royal Blue Vf Discus.

                          Kommentar

                          • pontus
                            Användare
                            • October 2003
                            • 514

                            #14
                            Det är ok om dom röker hach hemma men på jobbet är man nyckter!!!
                            är det luft bubbler i lim-fogen måste dom ju inse att det är något Galet!!DEFEKT!! Pengar tillbaka!Pengar tillbaka!Pengar tillbaka!Pengar tillbaka!Pengar tillbaka!Pengar tillbaka!
                            MVH / pontus = ilsken
                            Passenger on Planet Earth:
                            Pet.macro nsumbu
                            Pet.moshi ikola
                            Pet.Trewavasae
                            Pet.Bulu-Point "Red"
                            Pet.orthognathus tricolor mvuna
                            Pet.Longola
                            Tr.Ilangi
                            Tr.Muzi
                            Tr.Katonga
                            Neo.Leleupi

                            Kommentar

                            • GoSatta
                              Användare
                              • February 2003
                              • 1686

                              #15
                              hört liknande storys förut, synd. Men vi som är med i ncs får ju lika billiga kar på tex. lagret med våra 10% =)

                              Hoppas du lyckas få nån kompensation! å håll oss uppdaterade
                              /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                              http://www.gosatta.org

                              Kommentar

                              Arbetssätt...