SA killis i ciklidakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ErikP
    Användare
    • April 2002
    • 61

    SA killis i ciklidakvarium

    Har någon provat SA killis, t.ex. Rivulus, tillsammans med tetror och ciklider?

    Erik P
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #2
    Jag har testat tre arter Rivulus med ciklider (Rivulus cryptocallus, Rivulus insulapinorum (fd. cylindraceus + lokal) och Rivulus ornatus ("Isla la Pinos" el liknande, den har eget namn nu). Jag kan blanda ihop de två senare. Ornatus fick höjdskräck och gillar inte annan fisk. Cryptocallus förstår inte att fisk kan naffsa dem underifrån och gillade inte att gå med Geophagus, trots sin storlek. Med mindre arter är den utmärkt, men den har nog ihjäl Apistogramma. Rivulusar är inte jättesnälla. Bäst gick cylindraceusstammen, som i naturen lever i sjöar.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • petrol
      Användare
      • July 2002
      • 167

      #3
      Bildlänk till firrarna?
      Mvh
      Petter
      Nu med ett 3 meters revakvarium

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

        #4
        citat:Bildlänk till firrarna?


        Killi.net gir deg tips og nyheter innen forbrukslån, hotell, og reise. Nettsiden er en alt mulig blogg om det som opptar folk mest.


        []

        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          #5
          Ok, du får lite hjälp även om andra kan söka på nätet lika väl som jag . SKS har ju en sida på killi.net och där hittade jag länken www.thearkfoundation.org Där kan du klicka dig fram till http://www.thearkfoundation.org/SAA/...ery/index.html och får sedan leta rätt på Rivulus.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          Arbetssätt...