STORA möbelakvarium sökes.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • affealien
    Användare
    • January 2012
    • 1157

    #16
    Lagret säljer ju diversa möbelkar upp till 960 eller om det var 980l
    Inte så våldsamt dyrt för en färdig lösning.
    Mvh
    //Alf

    Kommentar

    • Nasso
      Användare
      • April 2011
      • 154

      #17
      Ah. De hade bänk i rätt storlek för runt 5000kr. Dyrare än ikea dock och inte lika många valmöjligheter. Lite väl långt till stockholm för mig också.

      Lutar åt antingen ikea eller leca-block och dubbla skivor för att få en hylla.

      Helt paket med 720L, möbel och t5-ramp för 13900kr var intressant. Om jag hade bort på andra sidan sverige hade det absolut kunnat vara ett alternativ.
      Senast redigerad av Nasso; 08 September 2012, 15:48.
      //Emil

      Kommentar

      • salo
        Användare
        • April 2002
        • 314

        #18
        Hornbach (i göteborg i alla fall) har Eheim/MP Scubaline 640 liter. Skitsnyggt!

        Möjligen inte billigt, strax under 15000:- för ett kit.
        540 (180x60x50) under uppbyggnad
        30L Nano under planering
        Drömmer om ett Nanorev

        Kommentar

        • johho
          NCS Medlem

          • March 2007
          • 1825

          #19
          Stora möbelkar är inte billiga
          Nånstans vill man heller inte snåla och riskera att köpa något som inte håller vikten osv, så kan vara värt att lägga nån krona extra för att få regäla grejer.

          Vet inte vad försäkringen säger om man har en IKEA-möbel som inte är gjord för att vara akvariebänk, t.ex.

          Kommentar

          • salo
            Användare
            • April 2002
            • 314

            #20
            Bara för att svamla lite på lördagskvällen Jag har haft ett Juwel 400L, ett fantastisk kar i finish och kvalitet. Skulle mycket väl kunna tänka mig att skaffa ett stort Eheim som jag nämner ovan men det blir nog ett faktiskt klassiskt helglaskar, gärna svart silikon med aluställning nästa gång. Det är så himla tidslöst på något sätt och passar med alla typer av inredningar i övrigt.
            540 (180x60x50) under uppbyggnad
            30L Nano under planering
            Drömmer om ett Nanorev

            Kommentar

            Arbetssätt...