Mina Fjärilsciklider har lekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vompy

    Mina Fjärilsciklider har lekt

    Har 4st Fjärilsciklider, och nu har dem lekt, vilket jag är otroligt glad över.

    Men det är första gången mina fiskar leker och undrar om ni har några tips på mat osv, ska jag flytta över äggen tillsamns med roten som de sitter på till ett annat akvarium, har hört att föräldrarna äter upp sina yngel annars.

    Har ett 78liters akvarium med 4st Fjärilsciklider, 1 Leopard-acanthicus L114, och en liten vattensköldpadda ca 5cm.

    Tror inte det är några problem med skölpaddan, men ska jag flytta den till ett annat akvarium för säkerhets skull?

    /en nybörjare
  • Pierre_N
    Användare
    • March 2004
    • 772

    #2
    Om du ska flytta på ngt så är det alla förutom föreldrarna och äggen, flyttar du på äggen så blir ynglen du får dåliga föreldrar, det kanske du skiter i om du ska inte ha kvar dem men det är så mkt roligare för de som köper dewm av dig och du kan ta mer betalt. Färeldrarna kan äta upp det för dig, flera gånger, men tillslut lär de sig, om du har fått ett par fisakr som vart hos sina föreldrar i början lyckas de säkert fösrta gången. JAg tycker att du ska låta det vara och låta naturen ha dess gång. Så roligt att se det med.

    LYCKA TILL!

    /MVH Pierre

    Kommentar

    • vompy

      #3
      Tack så mkt, jag väntar med spänning på hur det kommer att utveklas, de borde kläckas i natt/morgon.

      Kommentar

      Arbetssätt...