sänka ph när skalarer har lagt rom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • reecord
    Användare
    • February 2004
    • 341

    sänka ph när skalarer har lagt rom

    Tja!
    jag undrar om det är någon som vet om man kan ska sänka ph värdet när mina skalarerhar lagt rom på en växt. Dom är inne på tredje dyngnet jag har ett ph på 7.0 i vanliga fall.
    Är det någon som vet???
    Sydamerika
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

    #2
    låter dumt att göra det då, jag skulle sattsa på att göra det efter leken är klar.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • Mrsonk
      Användare
      • December 2002
      • 233

      #3
      Det gjorde jag en gång och det resulterade i att de övergav äggen. Om det gått tre dygn så borde de vifta med svansarna nu.
      Oscar Cederqvist
      -----------------

      Kommentar

      • reecord
        Användare
        • February 2004
        • 341

        #4
        okej då gör jag inte det. Men hur ska romen se ut efter tre dyngn? Ja kan inte se några svansar eller något. Men paret vacktar ju romen dag och natt.
        Sydamerika

        Kommentar

        • johanlidman
          Användare
          • February 2004
          • 118

          #5
          Äggen brukar kläckas efter 2dagar och brukar föräldrarna flytta ynglen till en gropp i sanden, blad eller liknande. Det kan vara svårt att se om dom har kläckts beroende på hur lång bort från rutan dom är. Efter 6-7dagar efter dom har kläckts så blir dom frisimmande och då bör du helst mata med Artemia. Sök på google hur du kläcker artemia eller gå in på denna länken: www.geocities.com/scalare_farmen/artemia.htm
          Över 9kubik vatten i lokalen hittills och ca 25kvm kvar att fylla upp med akvarier

          Kommentar

          • reecord
            Användare
            • February 2004
            • 341

            #6
            tackar
            Sydamerika

            Kommentar

            Arbetssätt...