Simontorp-Golden nugget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salar
    Användare
    • June 2002
    • 227

    #16
    Oj vicken dyr rackare. De växer dåligt i ett vanligt akvarium och är skygga spec när de är små under 12cm. Men en underbar fisk som verkar vara långlivad. Har haft en sådan L177 i tre år. 2-300kr borde vara normal pris för en liten.
    SALAR

    Kommentar

    • stiffe
      Användare
      • April 2002
      • 953

      #17
      Golden Nugget L81 finns på Jägers zoo i Malmö för 149:- var där idag och det fanns minst två st kvar.Dom hade även ganska så stora ca 12cm L177 för 350:-
      mvh Stefan

      Kommentar

      • Ola
        Användare
        • August 2002
        • 1232

        #18
        Var på Jägers idag och bokade 2st.
        Har bara en liten fråga.
        Har hört att man skall vara försikitig vid köp av lite mer "exlusiva" L-malar för dom har varit svultna under transporten?

        Dom 2 som jag har bokat är kanske 5cm och är inte tjocka precis!
        Ska jag köpa dom och mata upp dom i ett 90L med ett par Sajicor och en massa rötter?

        Mvh Ola
        ola lindeberg

        Kommentar

        • Ricard
          Användare
          • August 2003
          • 476

          #19
          [u]HEJ HEJ!

          Jag har en julklapp till alla L-älskare. En sida där du ser hur de ser ut...

          Denna webbplats är till salu! transfish.de är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, transfish.de har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!


          Håll till godo!

          Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

          Kommentar

          • Ola
            Användare
            • August 2002
            • 1232

            #20
            Finns även på http://www.amazon-exotic-import.de/G.../SAUGWELSE.HTM

            Skulle vara super med ett svar på min fråga...

            Mvh Ola
            ola lindeberg

            Kommentar

            • stiffe
              Användare
              • April 2002
              • 953

              #21
              Dom två som fanns kvar på Jägers zoo när jag var där har gått där ett tag.Jag har även för mig att dom var köpta från Simontorp(är dock inte säker på detta)och att dom var mycket små,runt 4-5cm,jag tror därför att detta var odlade malar.Så om det var dom som du beställt så behöver du i alla fall inte vara orolig att dom varit svultna under transporten.Men det är ju ändå aldrig fel att låta dom gå ensamma och äta upp sig litegrann.Men se upp med att flytta dom fram och tillbaka för mycket för min erfarenhet av Golden Nugget malar är att dom är väldigt känsliga för att flyttas.Jag har haft minst en som dött varje gång som jag flyttat på mina eller köpt nya.
              mvh Stefan

              Kommentar

              • Ola
                Användare
                • August 2002
                • 1232

                #22
                Tack för svaret Stiffe!
                Kan domn gå med ett Sajica par i 90L eller måste jag flytta på Sajicorna?

                Mvh Ola
                ola lindeberg

                Kommentar

                • stiffe
                  Användare
                  • April 2002
                  • 953

                  #23
                  Sajica paret blir väl ganska så aggressiva om dom kommer till lek så om du kan dina L18 helt för sig själva så hade det såklart varit det bästa.Det är ju även lättare att mata upp dom när dom går ensamma utan att någon norpar maten från dom.Om du köpt dina L18 bara för att sitta och titta på dom så får du räkna med att tillbringa ganska så mycket tid framför karet,eftersom L18 är mycket skygga och då speciellt om dom går ensamma.Det är inte så ofta som jag får någon skymt av mina ändå går dom tillsammans med många andra malar som vågar sig fram lite oftare.
                  mvh Stefan

                  Kommentar

                  • Ola
                    Användare
                    • August 2002
                    • 1232

                    #24
                    Hoppas att jag har fått hona resp hane. Ska dra upp dom i lite storlek och se vad som händer.
                    När är dom könsmogna- 15cm?

                    Skall sälja mina Blåciklid yngel¨då kommer Sajica paret gå i 222an och L-18 ensammna i 90 med 2 st Parotocinclus spilosoma.

                    Något speciellt foder att börja med? Har dagit upp massa Ancistrus yngel där har det ju bara varit att lägga ned en Zquach eller hut det stavas...
                    Är dom kräsna så här i början?

                    Du nämnde att dom var känsliga för flytt, hur ska jag göra när jag har matat upp dom. Tanken är ju att dom ska gå i ett 375L kar när dom kan hävda sig mot lite större L-malar.

                    Hade tänkt att köpa massa små rötter idag från Jägers så skall jag bygga lite med dom. Då kommer det vara svat för Sajicorna att få tag på dom...

                    Ska ha mkt växter också så inte Sajcorina kan se dom.

                    Är det bra?

                    Mvh Ola
                    ola lindeberg

                    Kommentar

                    Arbetssätt...