sjuka geophagusar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • geophagus

    sjuka geophagusar

    Hej!
    Jag har ett gäng geophagus, diamond, orangehead och några jag köpt som yellowhead men som är misstänkt lika surinamensis. den största "yellowhead" blev rödaktig vid fenfästena och dog en kort tid efteråt. Två diamond har också dött, de hade precis samma röda vid fenorna. För några dagar sen upptäckte jag några små röda larver i akvariet. Jag misstänker att de kom med en ny växt och tror inte att de har något med fiskarnas död att göra. När ytterligare en fisk blev röd vid fenorna och dessutom fick röda sår på kroppen gick jag till en zooaffär där de rekomenderade BioPlast FuraPond. Medlet har varit i vattnet i två dagar och nu har alla fiskar i akvariumet rodnader vid fenorna och några har röda sår.
    HJJJÄÄÄÄLP!!!!
    Vad ska jag göra?
  • preske
    Användare
    • September 2003
    • 77

    #2
    Jag har haft liknande problem, det börjar som vita prickar på fenan? 3/5 surinamensis dog hos mig...
    275L 1+2 C. Afra Likoma Red Top - 2+8 Lab. Golden. 1+2 Ps Kingsizei

    55L Scleromystax Barbatus 2+4

    Kommentar

    • geophagus

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av preske

      Jag har haft liknande problem, det börjar som vita prickar på fenan? 3/5 surinamensis dog hos mig...
      Vita prickar på bröstfenan har jag sett.
      Vad gjorde du eftersom några av dina överlevde? var de aldrig smittade eller gick det tillbaka hos dem?
      Börjar bli orolig!

      Kommentar

      Arbetssätt...