Förslag på medlemmarnas bildarkiv

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ralph
    Användare
    • May 2002
    • 736

    Förslag på medlemmarnas bildarkiv

    Vad tror ni andra om detta:

    - I listan med arter och längre ner fotograferna kanske det skulle stå inom parantes hur många bilder det finns på respektive art samt från respektive fotograf

    - En räknare på sidan om en viss bild (fast det var visst på gång?)

    - En 10 i topp-lista på de bilder med flest besök

    - En länk från "medlemsprofilsidan" (t ex http://www.ciklid.se/forum/pop_profi...display&id=295 för mig då) till medlemmens samtliga bilder i arkivet

    - En länk på bildsidan till medlemmens samtliga bilder

    Detta för att få upp intresset ytterligare lite för medlemmarnas bilder.
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #2
    Det låter som bra förslag tycker jag. Några av dina förslag har vi redan diskuterat och de kommer att införas.

    På Christians "att göra"-lista finns också sökfunktioner för medlemsgalleriet med. Man ska t ex kunna göra en sökning på;
    Fotograf: Ralph Lindberg
    Kategori: Artbild
    Släkt: Tropheus

    Ett annat förslag som jag lämnade på helgens styrelsemöte är att man ska kunna skapa album med foton, som t ex "Mina tropheusfoton", "Mitt akvarium" eller "Hur jag tillverkade min frigolitinredning".

    Det är bara att hoppas att Christian får lite tid över för att fixa allt detta.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Ralph
      Användare
      • May 2002
      • 736

      #3
      Trevligt trevligt!

      Album låter vettigt, se t ex på www.fotosidan.se där man kan lägga ut bilderna i album istället för i en enda hög. Har man många bilder blir det lätt rörigt...

      Kommentar

      • Ralph
        Användare
        • May 2002
        • 736

        #4
        Ett till förslag (jaja, jag ska ge mig sen ):

        Möjlighet att skriva en kommentar på andras bilder? Kanske inte sätta betyg men väl skriva någon rad kan väl vara trevligt. Eller?

        Kommentar

        • Uffeman
          Användare
          • February 2004
          • 234

          #5
          citat:
          Det är bara att hoppas att Christian får lite tid över för att fixa allt detta.
          "Han har ju hela helgen på sig..."



          Kommentar

          Arbetssätt...