Det låter ju inte helt kört då, med småfisk... Vad säger Fredrik?
Geophagus sp. "Araguaia Orange-Head"
Kollaps
X
-
-
Hasse vet mycket bättre om sånt här. Jag har bara haft discus och flaggciklider med mina och flaggcikliderna tog faktiskt över till slut så nu har de flyttat till eget.
mvh,Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Fredrik H.
Hasse vet mycket bättre om sånt här. Jag har bara haft discus och flaggciklider med mina och flaggcikliderna tog faktiskt över till slut så nu har de flyttat till eget.
mvh,
Mvh RicardRicard Hulteke - Välkommen till Min zoonKommentar
-
Kommentar
-
Jag har chokladciklider med mina Orange-Head och det fungerar bra. Enda risken är att chokladcikliderna inte lämnar så mycket mat över till Geophagusarna, men genom att först mata med flytande pellets och sedan sjunkande foder så fungerar det bra. Alternativt att övermata med sjunkande foder, vilket går bra om man som jag har en ansenlig mängd med malar som städar upp...Kommentar
-
okej!
just nu så har jag bara en ancistrus men jag ahde tänkt att köpa golden nugget och gibbiceps.. ev. också plecoKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Cactuzz88
okej!
just nu så har jag bara en ancistrus men jag ahde tänkt att köpa golden nugget och gibbiceps.. ev. också pleco
Ett gäng Otocinclus gör susen, desutom är de från Sydamerika.
Se länk för bild:
Mvh
RicardRicard Hulteke - Välkommen till Min zoonKommentar
-
-
joo.. fast ja tycker allt att golden nugget är finare..
har fått hem 4 st Geophagus sp. "Araguaia Orange-Head" nu..
en av dom är lite stressad men dom andra simmar runt och skojjarKommentar
-
Otocinclus i all ära, men de är väl bäst på alger? Mina Otocinclusar äter bara alger och spirulinatabletter. Pleco, Golden nugget etc tror jag mer på när det gäller städning av överskott av t.ex. granulat och räkmix. Pseudacanthicus leopardus är också en bra städare. Ett gäng Corydoras likaså.Kommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Hasse_H
Otocinclus i all ära, men de är väl bäst på alger? Mina Otocinclusar äter bara alger och spirulinatabletter. Pleco, Golden nugget etc tror jag mer på när det gäller städning av överskott av t.ex. granulat och räkmix. Pseudacanthicus leopardus är också en bra städare. Ett gäng Corydoras likaså.
Så tro är inte å vetaAnders LKommentar
-
fast de äter väll överskott av granulat å räkmix åsså, dina l-malar asså.
de va ju de hasse menade.fish r friendKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Hasse_H
Orm är en skärpt kille..
Hej hopP![8D]Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoonKommentar
Kommentar