CIKLIDSTÄMMA, VÄGBESKRIVNING, OD.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    CIKLIDSTÄMMA, VÄGBESKRIVNING, OD.

    Hej

    För att vara garanterade Kaffe och smörgås på lördagen så måste ni betala in inträdet i förväg! Kommer det ett stort gäng och vill betala på plats så räcker förstås inte fikat. Samma gäller på söndagen, men då får vi lite mer tid på oss. Ok, vi ska ha en rejäl "buffert" men det hjälper oss mycket om ni betalar i förvag.

    För att göra det så enkelt för alla som möjligt så bör ni alltså betala in paket 3 (inträde lördag och söndag, 270kr) i god tid innan stämman!

    Deadline för middagen (paket 2 om ni inte ska ha boende = inträde två dagar + middag 475kr) är som innan (dvs. 19/3). Endast middag = 250 spänn!

    För boendet (paket 1 = boende, inträde båda dagarna, middag) har deadline gått ut men vi kan ordna plats i fyrbäddsrum fortfarande(föreslå gärna rumskamrater) och ni behöver självklart bara betala för en säng (dvs paket 1, 675 kr). För dubbelboende eller enkelboende på Zinkens vandrarhem så får ni tyvärr boka upp ett fyrbäddsrum för två eller en person.

    Anmälan sker genom insättning på postgiro 735 75-3 (Stockholms Ciklidklubb). Fyll i paket nr., ev. tillägg, namn, antal personer, tel. samt ev. e-post adress. För säkerhets skull så bör ni även mejla/ringa Carl eller mig!
    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #2
    Följande info är nu upplagt på www.stockholmsciklidklubb.com. I länkar finns kartor mm. Saknas det något. Tyck till så får vi en ofelbar vägbeskrivning till slut. Info om resa mellan Vandrarhem och NRM tillkommer men generellt: I STOCKHOLM ÅKER MAN KOMMUNALT! Ställ alltså bilen vid NRM eller vandrarhemmet. Flest platser finns vid museet och om man kör upp mellan husen norr om museet kan man tillochmed stå gratis. Annars finns det platser vid museet, under viadukten, vid Bergianska Trädgården och vid Universitetet (se Campus-länaken). Ser just att jag missade detaljinfo mellan Vandrarhem och RRM, men det kommer. Tunnelbanans röda linje går mellan vandrarhem och NRm och tar ca 15 min.

    Vägbeskrivning till Naturhistoriska Riksmuseet:
    Tunnelbana: Universitetet. Buss: 40/540 till Naturhistoriska riksmuseet. Bil: avfart Riksmuseet från E18 (Norrtäljevägen). Det finns ca 300 parkeringsplatser i området. NRM ligger i Norra Campus http://www.su.se/studentliv/campus/h...entliv/campus/

    Vägbeskrivning till Zinkensdamms vandrarhem:
    Zinkensdamms vandrarhem har vägbeskrivning på www.zinkensdamm.com Parkering i deras garage eller på parkeringsplatser på gatan
    Om ni önskar boka garageplats (gör garanterad plats) så görs det på tel: 08-616 8100 pris 95:-

    Vägbeskrivning till Resturang:
    Från vandrarhemmet:
    Gå från vandrarhemmet mot Ringvägen (fråga i receptionen), på Ringvägen tar du vänster och går ett par hundra meter tills du kommer till korsningen Ringvägen/Hornsgatan, tag vänster ner på Hornsgatan tills du kommer till Resturang Ellora på vänster sida.
    Med tunnelbana:
    Åk till Station Zinkensdamm, gå mot korsningen Ringvägen/Hornsgatan (karta finns på alla stationer) ta höger i korsningen och gå till Resturang Ellora på höger sida.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

      #3
      Mailar du nån bekräftelse på att man har betalt in?
      Anders L

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

        #4
        De som har skrivit ut sin e-postadress tydligt kommer att få mejl. Sedan lämnar tydligen internetbanker ohyggligt kryptiska meddelanden. Martin sa att han var sugen på att ge ett pris till alla som betalat "för hand" eftersom att det alltid går läsa allt som inbetalaren velat skriva. Det verkar vara lite si och så när det gäller Internetbetalning. Det är alltså Kassörmartin som får dessa uppgifter så är du/ni väldigt "paranoida" så skicka mejl till honom: martin@stockholmsciklidklubb.com (ni kan slänga in mig i cc om ni är riktigt rejält "paranoida").

        Du mejlade ju mig och jag har mejlat Martin, så du lär ju få bekräftelse snart.

        Mer detaljerad info om hur man tar sig kommunalt mellan vandrarhem och stämma är inlagd. Hur man kör bil i detalj kommer, men det tar längre tid med bil och då tar jag inte med tiden det tar att parkera.

        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Hank
          Användare
          • April 2002
          • 1321

          #5
          "Max 70 tecken till betaln.mottag."
          Vad kan bli otydligt?
          /#378 Hank
          Zoonen:
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

          NCS medlemsbilder:
          http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • January 2003
            • 2437

            #6
            beror på bank
            fish r friend

            Kommentar

            • Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

              #7
              Ett tips gällande Internetbetalningar är att kolla angående NCS betalningar: http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=716
              Antal teecken och hur det anges skiljer sig vitt mellan olika banker.

              Se exempel längst ned på länken..

              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se
              ____________________________________________

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

                #8
                citat:"Max 70 tecken till betaln.mottag."
                Vad kan bli otydligt?
                Tydligen en hel del eller så glömmer folk skriva eller slinter på tangenterna, vad vet jag . Hursomhelst så kommer vi fråga offentligt (här) om något är helt obegripligt så ni behöver inte oroa er alltför mycket. Som jag förstått det så har vi inte fått en enda helt obegriplig inbetalning dvs. vi har namn och vad som betalats på alla.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • Martin Axelsson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 13

                  #9
                  Problemet är att postgirot känner sig tvunget att skicka en hel bunt papper varje gång någon betalt in pengar. När folk betalt in ”för hand” är det lätt att hitta informationen, men när det är flera sidor med text och varje inbetalning nämns på ett flertal ställen blir det ibland svårt att hitta vad folk har skrivit. Jag börjar dock vänja mig vid det här laget.

                  Kommentar

                  • Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

                    #10
                    Av ren nyfikenhet...

                    Har ni ( Ola / Martin / Carl )någon uppgift att förmedla på hur många som hittills är förbokade för de båda dagarna...

                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se
                    ____________________________________________

                    Kommentar

                    • Martin Axelsson
                      Användare
                      • April 2002
                      • 13

                      #11
                      61 på lördagen och 55 på söndagen.
                      Vi ser ut att bli fler än 50 på middagen.

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

                        #12
                        Information om trerättersmiddagen:

                        1. Förrät
                        Pakor- friterade grönsaker i chilisås

                        2. Varmrätt
                        Det kommer att finnas lika mycket av varje och det ställs fram på borden:
                        -Chicken Tikka Masala
                        -Räkor i spenat
                        -Vegetarisk Curry

                        Ett bröd och en Cobra (god STOR öl) ingår.

                        3. Efterätt och kaffe
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        Arbetssätt...