sötvattens muräna

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tomas

sötvattens muräna

Jag såg att det fanns sötvattens muränor att köpa och jag undrar då om dessa är svåra att ha i akvarium och om det finns någon som vet någon bra sida där man kan få se lite bilder.

mycket tackasam för det minsta lilla info.

• supermick
    Användare
    • May 2002
    • 151

söker samma info
    även ställe att köpa en !

hej hopp i plurret
    hej hopp i plurret

Kommentar

• donk
      Användare
      • July 2002
      • 21

här i kalmar finns det en affär som har! de kostar dock 750 spänn. de ska inte vara svåra att sköta. =)

Kommentar

• donk
        Användare
        • July 2002
        • 21

ingen som vet ngt mer har blivit lite sugen på en själv . har hört att det är svårt att få dem att äta ! de ska ha många gömställen inga vattenkrav att tala om ..detta är dock bara vad jag hört/läst ,svårt att få tag på info. skulle vara bra om ngn som haft /har en skrev ngt! mvh alfred

Kommentar

• donk
          Användare
          • July 2002
          • 21

hmm köpte en i alla fall , letade som f** på nätet efter info.. de fanns en del då man fick gå på latinskt namn el engelska sidor..kan bara säga en sak..
          en så oerhört rolig fisk har jag aldrig haft innan när du väl fått den att äta är den asball (hippt uttryckt) visst öron ålar är fina men de äter ju så slött här är det jätten glufs glufs som regerar....
          om ngn går å funderar på at handla en så gör det!!!!!! se bara till att de har ätit i affären innan du tar hem dem..dessutom ska man tydligen inte köpa exemplar under 20 cm då dessa ska vara grymt svåra att få att ta mat/överleva...
          ha massor av gömställen och väl syrerikt vatten.. (de kräver det för att äta) har själv en temp på 26 grader å det funkar bra. mata med räkor el räkmix (har märkt att rommen på räkorna är den bit som är mest uppskattad) .....
          mvh alfred

Kommentar

• PeterW

hur går det med muränan, jag är också sugen på en...
            jag har hört att det inte finns några sötvattensmuränor, utan att de kan klara sig i sötvatten en tid (2 månader)... men behöver bräckt vatten till och från.
            Dvs det är bräckvattensfiskar.

Hur stora blir dessa?
            jag har 160 liter.

Kommentar

• donk
              Användare
              • July 2002
              • 21

jodå det går bra . det finns tydligen olika arter,vissa klarar sig inte helt i sötvatten medans vissa gör det.den rätta ska se ut som på denna länk.http:https://www.akvarielagret.se/arter/a...vattenmur.html
              kolla även,http://www.wetwebmedia.com/fwmorayeels.htm

lycka till! mvh alfred

Kommentar

• cyroz

hej donk,,, jag bor typ i kalmar och e intresserad av en sötvattens muräna,,,, men vilken affär är det du pratar om där man kan köpa dom för 750 kr?
                Guldfisken?
                //Andreas

Andreas Olsson

Kommentar

• donk
                  Användare
                  • July 2002
                  • 21

japp guldfisken..
                  men du får be om att få se på dem då de är i et annat rum...
                  bor du i kalmar kan du ju komma hem till mig å glo på dem annars..
                  mvh alfred

Kommentar

Arbetssätt...