Lek på A. Cacatuoides "orange-flash"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • preske
    Användare
    • September 2003
    • 77

    Lek på A. Cacatuoides "orange-flash"

    Jag har lek på mina orange-flash för andra gången. Första gången missade jag leken och tog bort hannen när endast 5 småttingar fanns kvar. Tror ni det var hans fel och att jag bör ta bort honom nu på romstadiet, eller ska jag chansa och ha honom kvar? Rädsla över att honan kanske bara ger en kull till. Är de verkligen så kortlivade som det ibland påstås?

    Fredrik
    275L 1+2 C. Afra Likoma Red Top - 2+8 Lab. Golden. 1+2 Ps Kingsizei

    55L Scleromystax Barbatus 2+4
  • preske
    Användare
    • September 2003
    • 77

    #2
    Ovanlig tystnad.
    275L 1+2 C. Afra Likoma Red Top - 2+8 Lab. Golden. 1+2 Ps Kingsizei

    55L Scleromystax Barbatus 2+4

    Kommentar

    • daniel60
      Användare
      • March 2003
      • 527

      #3
      Hej
      Mina kakadu-hona (double red) vaktar just nu tredje kullen på ett par månader och ser ut att må finfint (peppar peppar...). Trots att det finns en massa andra fiskar i akvariet - hannen, två andra honor och ungfiskar plus svarta neontetror - klarar sig alltid 20-25 yngel. Hannen är med och vaktar.
      Ska bli intressant att se hur den senaste kullen ser ut - jag sänkte temperaturen från 28 till 25 grader för att få fler honor.
      mvh Daniel
      Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
      Mina fiskar & burkar

      Kommentar

      • Pär J.
        Användare
        • April 2002
        • 219

        #4
        När mitt par lekte så hjälpte hanen till i yngelvården. Dvs han flyttade yngel i munnen till säkrare platser. Rekordet jag såg var 8 yngel i munnen samtidigt.

        Har du nadra fiskar i kavriet så tror jag nog att det är dem som är yngeltjuvar eller så får de inte tillräckligt med smått foder.

        Lycka till!

        Jo, de kan vara rätt kortlivade.

        Kommentar

        Arbetssätt...