Laetacara dorsigera

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gandalf
    Användare
    • April 2002
    • 29

    Laetacara dorsigera

    Är det någon som har någon erfarenhet att redovisa om denna lilla filur.

    / Robban
  • chrillo
    Användare
    • February 2003
    • 180

    #2
    Vi har precis införskaffat 5st små dorsigerus så vi är också ganska nya på området. Det jag sett hittils så är det ganska livliga små rackare som är ganska tuffa av sig trotts sin storlek. De tar revir ganska snabbt också.

    Mer kan jag tyvärr inte säga än för jag har ju som sagt inte haft dem så länge. Men de är otroligt vackra =).
    720liter Malawi

    Mvh /Christian
    http://www.akvaristforeningnord.org

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

      #3
      Jag hade två lekpar av dorsigeran en gång i tiden, jag upplevde dem som rätt aggressiva, hanarna slogs nästan hela tiden trots att karet var stort, de var rejält ettriga under lekarna. Mina grävde små gropar i gruset där de lade sina ägg, de lekte aldrig i någon grotta. De hade väldigt bra yngelvård.
      En grymt vacker ciklidart och helt klart en av mina favoriter bland de mindre arterna.

      Mvh Fredrik Isaksson
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • Agnes
        Användare
        • July 2002
        • 106

        #4
        Jag har 5st som jag inte haft någon lek av ännu trots att jag har haft dem ganska länge. Jag har börjat fundera på om jag har individer av båda könen men har inte kunnat avgöra detta. Men jag tror att jag har både hanar och honor. Trots att de inte leker, är ändå ganska roliga att titta på, och när de får sina svarta färger, är de väldigt vackra.

        Kommentar

        Arbetssätt...