Virus attack...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • January 2003
    • 2437

    #16
    cutekid: riktigt så enkelt är det inte, det hela handlar ju om hur fort patternfilerna uppdateras och när klienten får tillgång till den. det kan ju diffa från outbreak till outbreak. ibland är vissa långsamma å andra gånger är desamma snabbast. bland de stora drakarna tycker jag personligen att det är svårt att säga att nån skulle vara snabbare eller bättre än den andra.
    fish r friend

    Kommentar

    • Torsten
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 647

      #17
      Mac eller PC e väl som Volvo/Saab, Höger/Vänster, mm..

      Inget utan sina fördelar å nackdelar. Men just när det gäller virus finns det inte så många till just Mac/Unix/Linux.

      Jag vet för övrigt många som inte vet ett skit om PC men jobbar med Mac(ar) hela dagarna. Dom har inte ngt dom saknar, möjligtvis förmågan att känna sig pank! =))
      (Tänkte på gamla Cherion-gänget, Max Martin, E-Type, Dagge mfl.)

      Kommentar

      • salo
        Användare
        • April 2002
        • 314

        #18
        Japp, störst är alltid bäst. Volkswagen är bättre än Porsche osv. Du har så rätt så. :-)

        Har kört windows från windows 3.1 till XP (professionellt som system- och webbutvecklare sedan -96), efter jag bytte till Mac med OSX förra året har jag hittills inte upptäckt några nackdelar med mitt byte. Det enda som Windows är bättre på är spel och om man vill utveckla .NET/microsoftplattforms-applikationer. Men till det har man såklart en dedikerad windowsmaskin också. Till allt annat använder jag macen och saknar aldrig windows. Men jag vill inte starta ännu ett datorkrig utan drar mig tillbaka i vetskapen om vad som är bäst och låter er diskutera säkerhetspatchar och virusdefinitionsuppdateringar

        Bonuslänk, ganska talande bild: http://99mac.se/forum/attachment.php?attachmentid=2468

        Lev väl

        /Jonas
        540 (180x60x50) under uppbyggnad
        30L Nano under planering
        Drömmer om ett Nanorev

        Kommentar

        • GoSatta
          Användare
          • February 2003
          • 1686

          #19
          Jobbade med 3.1 1996, måste vart ett företag som försökte visa framfoten?

          Skulle mac vara lika stort som Windows hade det funnits lika mycket virus där (är ju inte så att det inte går att göra virus där direkt) e ju självfallet roligare å göra dom där det gör störst skada.

          Men men win/mac beror ju på vad man ska ha burken till å så e ju smaken, japps som baken!

          /Mats som då självfallet gör som Bill vill!
          /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
          http://www.gosatta.org

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

            #20
            Torsten
            Pysslar du med musik?
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            • Martin_M

              #21
              Nä så är ju Mac OSX byggt på UNIX också

              Kommentar

              Arbetssätt...