If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ojoj om du får tag på de där fiskarna ska du skatta dig lycklig! Unikt utseende, mycket stabilt humör och otroligt personliga och vackra fiskar!
Enda negativa är väll att växter är en omöjlighet då de är växtätare och backar inte ens för att mumsa i sig crinnumlökar.
Hade för kanske 3år sedan en underart som var grön istället för gulaktig ett magnifikt par på cirka 35-40cm som gick med både festae och cintrinellum och klarade sig bara bra
Dom växer väll inte jättefort på slutet men annars med god kost och bra vatten så kommer dom nog inte efter andra fiskar så mycket!
Jag höll dom i ett 2000liters ett 1000liters och slutligen fick dom gå själv i ett 540 dom passar bra som sällskap till andra stora ciklider, bråkar inte i onödan och är inte den fisk man ser slå ihjäl andra innevånare, de nöjer sig mer med att se grymma ut och av vad jag såg så räckte det
Jo då dom hade tre st kvar. En hane och två honor. Men jag har tyvärr inte plats för tillfället. Men helt klart en mycket intressant fisk för en framtida jätte-burk....=)
Jo då dom hade tre st kvar. En hane och två honor. Men jag har tyvärr inte plats för tillfället. Men helt klart en mycket intressant fisk för en framtida jätte-burk....=)
Kommentar