Handla på internet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper2
    Användare
    • October 2003
    • 49

    Handla på internet

    Jag har provat handla lite växter och tillbehör hos Hjortgatans ZOO. Det finns mycket som är tilltalande med det sortiment och de priser som erbjuds men två av tre gånger har det blivit försenade leveranser. Nu väntar jag sedan nästan tre veckor på en beställning som redan är förbetald. Det känns naturligtvis tråkigt.

    Är det ett generellt problem med nätbutikerna? Vad gör man när man inte får respons och besked?
  • Uffeman
    Användare
    • February 2004
    • 234

    #2
    Jag hade samma problem när jag skickade efter från aquaristikshop.com
    för några veckor sedan.
    Jag beställde en massa prylar och fick orderbekräftelse, sedan gick det 2 veckor utan att nåt mer hände så jag skickade ett surt mail...och då blev dom plötsligt mycket tillmötesgående och packade o skickade prylarna samma dag...



    ...så det är bara att mailbomba...

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • December 2002
      • 1339

      #3
      Är det växter du har beställt denna gång från Hjortgatans?
      Jag fick också vänta sist jag gjorde en beställning därifrån. Orsaken till väntan var brist på växter hos Hjortgatans leverantörer. Det är såklart inte mycket Hjortgatans kunde göra åt detta.

      Jag tycker du ska slå dom en signal om du inte redan provat detta.
      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      • Kalejdoskop

        #4
        Jag och min sambo beställde en herrans massa växter för ett tag sen och det gick kanske två veckor och inget hände.. vi mailade och fick då till svar att det var för kallt ute för att de skulle kunna skicka växterna, lyckligtvis låg temperaturen runt noll dagarna efter det och paketet dök upp ganska fort. Så det kan alltså också bero på det, om du beställt växter alltså

        Kommentar

        • Daniel Odell
          Användare
          • January 2003
          • 2437

          #5
          jag har handlat från ca 30 olika onlinebutiker vid ett par 100 tillfällen.

          2 ggr har jag behövt vänta längre än "normalt"

          Hjortgatans och ett soft-airgun-plejs i UK.
          fish r friend

          Kommentar

          • Rivulatus
            Användare
            • December 2002
            • 811

            #6
            Fan orm spelar du airsoft????
            SA:

            Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
            Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              #7
              Jag har handlat "online" ett flertal gånger utan problem. Endast en gång blev försändelsen några dagar försenad, men det störde inte mig.

              Jag har handlat på några svenska, men mest de tyska och då främst Aquaristikshop.

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Jag handlar så gått som allt jag kan på nätet, inkluderat, så gått som alla akvarie tillbehör (förutom akvarier och fiskar) båda mina datorer, clas ohlson och biltema grejjer, ikea, skivor, dvd mm mm

                Är väl ganska vanligt med dåliga leverans tider i 'akvarie internet butiks svängen' tycker jag. På de 10-15 köp jag gjort på akvarie butiker online, har nog 1/3 tagit 2-4veckor.

                men jag gillar stort att handla pånätet så tiden är jag väl medveten om som liten nackdel.

                Kommentar

                • Daniel Odell
                  Användare
                  • January 2003
                  • 2437

                  #9
                  Rivulatus: nä inte på riktigt vi bara lekte lite. Hadde planer på att börja lite seriöst men det rann ut i sanden.
                  fish r friend

                  Kommentar

                  • Cutekid
                    Användare
                    • January 2003
                    • 3368

                    #10
                    Jag handlade från aquaristikshop.com i tisdags kväll och i torsdags så drog de i väg paketet. Tycker att det verkar vara ganska snabba ändå.

                    Mvh
                    Carl

                    Besök petrochromis.com´s forum:

                    http://petrochromis.com/phpbb3/

                    Kommentar

                    • fredrikr
                      Användare
                      • October 2002
                      • 985

                      #11
                      Jag köpte nyss högtalare från en tysk postorderfirma på nätet. Det tog fem vardagar för mina pengar att nå firman. Sedan tog det en vardag innan de hade packat paketet, ytterligare en vardag innan DPD(Deutsches Paketdienst) plockade upp paketet hos dem, och sedan två vardagar innan det nådde Stockholm. Pga att de inte lyckats få med portkoden på adresslappen kunde Postens chaufför inte komma in, men eftersom jag trodde portkoden var med klagade jag hos Posten, och då körde de ut paketet igen dagen efter. Jag var inte så sugen på att hämta 45kg högtalare på Posten.

                      In alles: Jag skickade pengarna på en måndag, och fick grejorna på fredagen veckan efter. Frakten gick på 645kr, men sammanlagt sparade jag ändå in ca 50% jämfört med att köpa samma grejor i Stockholm.
                      Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                      http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                      Kommentar

                      Arbetssätt...