Extra exlusivt.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem

    • April 2002
    • 4170

    #16
    Skicka bilden till mig.

    christian@ciklid.se
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

    Kommentar

    • tropfrog
      Användare
      • July 2003
      • 1834

      #17
      Nu har jag den snygga bakgrunden jag med. Fotot kommer så småningom.
      MVH
      Magnus

      Kommentar

      • Christian Alfredsson
        NCS Medlem

        • April 2002
        • 4170

        #18
        Är det någon som har förslag på hur bakgrunden ska se ut till vänster eller är ni nöjda med den som är?
        Christian Alfredsson
        http://www.zoopet.com
        http://www.christianalfredsson.com

        Kommentar

        • Stelin
          Användare
          • December 2002
          • 1339

          #19
          Jag tycker det ser mycket bra ut som det är nu, gillar också att varannat inlägg har olika "färg".
          //Stefan Lindstedt

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #20
            Jag skulle faktiskt vilja se en "modernare" version. Ett sorts ansiktslyft typ denna som exempel:

            A forum community dedicated to Cichlid Fish owners and enthusiasts. Come join the discussion about breeding, health, behavior, housing, adopting, care, classifieds, and more!


            Det viktiga är att det inte blir för klottrigt med färger här och där utan att det håller en enkelhet som gör det lättläst och funktionellt (vilken den gör nu).

            Ciklid.se har successivt utvecklats med en snygg design på framsidan och hela sidan är fullt funktionell, men det skulle inte göra något om man fick ett mer modernt utseende.

            Varför följer inte menyspalten till vänster med på forumet som det gör på alla andra avdelningar?
            Jag gillar dessa "fade-effekter" med färger som ger en snygg design.
            Jag skulle också vilja se ett mer vågat färgval än den vanliga "standard-blå" som alltid tycks finnas på dessa forum.
            Det får mig att tänka på - blått till pojkar, rosa till flickor.

            Kommentar

            • Mike_Noren
              Användare
              • February 2003
              • 2695

              #21
              Jag tillåter mig att uttala mig fast jag inte är medlem: jag är helt emot allt Tricella sa ang. forumets utseende. Jag tycket detta forum är mycket snyggare än t.ex. det han länkade till, att fade-effekter bara känns lekstuga, och jag tycker läsbarheten ökar pga att varannat meddelande är mörkgrått.

              Det kan iofs ha sin grund i att dessa inställningar känns som att komma hem för mig:
              Reef Central is dedicated to the marine reef aquarium hobby. Learn about reef aquarium setup and maintenance, and view coral and marine fish photos. Visit our online community and discuss and chat with hobbyists of all levels from beginner to advanced.


              Om jag skulle klaga på nåt vore det att ciklid.se's forum inte skalar om till skärmvidden, utan har fix vidd anpassad för 800x600 skärmupplösning.

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #22
                Ok Mike_Noren...jag kan hålla med dig om att den du länkade till ser bra ut.

                Jag gillar också de där "menyknapparna" som följer med där man kan läsa om info angående medlemmen istället för det vi nu har längst ned (som jag har i rosa).
                Jag tycker att menyknapparna är det enda som skall finnas och ingen "signatur" då detta gör det svårt att läsa inläggen. Det går liksom ihop och ser grötigt ut. Efter en stund så blir nog läsandet rätt så tröttsamt...

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • March 2003
                  • 3740

                  #23
                  Huvudsaken att det inte ser som lekstuga al'a ms XP, värsta jag vet!
                  Man skall vara ytterst försiktig när man ändrar i en fungerande form som detta forum har.
                  De färgglada menyknapparn för varje inlägg var avskyvärda i exemplet.. otroligt plottrigt!
                  Anders L

                  Kommentar

                  • davide
                    Användare
                    • December 2003
                    • 335

                    #24
                    Jag tycker att forumet är bra som det är!
                    Det kanske inte är det estetiskt snyggaste forumet som finns, men det är ju inte heller meningen! Forumet har en hög användbarhet vilket borde ses som prio 1.

                    Jag tycker inte heller att forumet bör skala om efter skärmbredden då det i sig kan leda tilll riktigt långa rader att läsa för dem med hög upplösning.
                    MVH David
                    www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

                    Kommentar

                    • Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

                      #25
                      davide: när det gäller de långa raderna så existerar ju inte dessa på detta forum och tur är väl det...ögonen blir inte bara 4-kantiga utan även widescreen aktiga i så fall.

                      Precis som David så tycker jag att forumet är bra som det är. Förrutom att kunna lägga in bilder, då hade det varit klockrent.
                      Mvh
                      Robin

                      Kommentar

                      • Mathias-D
                        Styrelsemedlem
                        • January 2003
                        • 513

                        #26
                        Har skickat min bild till dig Christian. Hoppas den kommer upp....

                        Kommentar

                        Arbetssätt...