Ancistrus med demasoniyngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • January 2003
    • 404

    Ancistrus med demasoniyngel?

    Flyttade igår mitt akvarium och när så gott som allt vatten och alla Malawi´s och vuxna ancistrus var flyttade till hinkar upptäckte jag ett antal små mal yngel. Dom är runt 1-2 cm och utan gulesäck. Fångade upp alla jag såg, (10-12st)till mitt spottkar där det går en demasoni hona. Hon har nu spottat ut sina yngel så det är en härlig blandning utav små ancistrus och demasoni. Kan man låta dessa två arter växa upp ihop? Har läst att man kan mata ancistrus med ärter. Matar mina Malawi´s med räkmix med ärtor. Kan ancistrusarna äta det oxå?
    Tacksam för för snabba svar innan en ev. ofrivillig utrotning utav ena arten startar...
    Mvh/Marcus
    960L Malawi
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

    #2
    Det är väl klart dom kan... Tror jag iaf....
    Lycka till med ynglen.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • David Johansson
      Användare
      • April 2002
      • 581

      #3
      Håller med Robin, det skall inte vara några problem vare sig med sällskap eller foder. Försök se till att malarna får ta del av maten bara, låt gärna en bit räkmixkaka ligga på botten så att malarna hinner ta del av den. Ärtor är också bra att komplettera med eftersom de kan ligga länge i vattent utan att förorena på samma sätt som räkmixen (eller räkorna i den).
      David

      Kommentar

      Arbetssätt...