Lägesrapport från Malawisjön !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

    Lägesrapport från Malawisjön !

    Fick ett härligt brev från en polare som är ner vid malawisjön. han skriver så här:

    Hej allihopa!

    Nu sitter jag i Malawis huvudstad Lilongwe och ska ikvall aka over gransen till
    Zambia med Victoriafallen som nasta stora mal om ca tre dagar.
    Nu har vi varit i Malawi i fem dygn och trot att det ar regnperiod har nu sa har
    det varit overvagande fint med undantag for nagra skyfall. Det har askat
    konstant pa andra sidan Malawisjon sa vi tror att stackarna i Mozambique har
    fatt det mesta.
    Langa resdagar har varvats med lata stranddagar, prutande pa vackra trasniderier
    och en kravande men trevlig 8-timmarsvandring. Vi har blivit vana vid tidiga
    mornar. Nar vi lamnade Tanzania for Malawi gick vi upp kl 5, men minareternas
    brolande hade redan vackt oss en kvart dessforinnan sa det var bara att stiga
    upp.

    Visst verkar det trevligt !
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

    #2
    Det verkar underbart!
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      #3
      Just Lilongwe är väl ingen höjdare direkt men Vic falls är ju klart sevärt, särskilt så här års.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #4
        Vad skall man göra i Malawi om man inte dyker? Låter torrt?

        Tony Englund

        Kommentar

        • Hank
          Användare
          • April 2002
          • 1321

          #5
          citat:Vad skall man göra i Malawi om man inte dyker? Låter torrt?
          ..det är ju regnperiod...[]



          /#378 Hank
          Zoonen:
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

          NCS medlemsbilder:
          http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • January 2003
            • 3368

            #6
            you got it Hank !!
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • Cutekid
              Användare
              • January 2003
              • 3368

              #7
              Ny uppdatering från Afrika:

              Hej allihop!

              Nu befinner vi oss i staden Victoria Falls pa Zimbabwesidan av Victoriafallen.
              Vi fick en glimt av fallen idag nar vi korde over gransen fran Zambia och det ar
              ett maktigt fall!!! Jag var vid Niagarafallen vid ett halvars alder, men det har
              slar det minnet med hastlangder
              Har hander mycket mest hela tiden, vi var pa sunsetcruise pa Zambesifloden
              igarkvall med efterfoljande fest som blev blot pa manga satt. Bade jag och
              Fredrik akte i poolen vid campingen, men vi drog fyra australiensare med oss i
              fallet.
              Idag har jag statt ca fem meter ifran en livs levande noshorning. Vi var pa just
              noshorningssafari som var mycket lyckad. Vi rorde oss runt dessa vidunder pa
              mycket nara hall under ca tva timmar, schyssta bilder finnes.
              Imorgon ska jag, Fredrik och samma fyra blota australiensare ut pa ett nytt vatt
              aventyr, namligen forsranning pa Zambesifloden. Det ska bli mycket spannande!
              Jag funderar pa att hoppa bungy vid bron som vi akte over med vyn over
              Victoriafallen, men 111m slar inte brorsans 137m sa jag kanske vantar till
              Sydafrika dar varldens hogsta (202m) finns.
              Som ni kanske inser ar Vic Falls ett exploaterat stalle med mangder av
              turistjippon. Mycket annorlunda fran det RIKTIGA Afrika som vi sett tidigare och
              som jag tycker battre om. Vi stannar har till mandag morgon da resan fortsatter
              mot Botswana harnast. Vi forlorar tyvarr nagra trevliga reskamrater men deras
              platser fylls sakert av minst lika trevligt folk.
              Carl

              Besök petrochromis.com´s forum:

              http://petrochromis.com/phpbb3/

              Kommentar

              • Cutekid
                Användare
                • January 2003
                • 3368

                #8
                Här kommer det lite exclusiva bilder från min kompis Thomas! Direkt från malawisjön:

                Denna webbplats är till salu! duboisi.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, duboisi.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!


                Denna webbplats är till salu! duboisi.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, duboisi.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!


                Denna webbplats är till salu! duboisi.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, duboisi.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!


                Denna webbplats är till salu! duboisi.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, duboisi.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!


                Denna webbplats är till salu! duboisi.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, duboisi.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
                Carl

                Besök petrochromis.com´s forum:

                http://petrochromis.com/phpbb3/

                Kommentar

                Arbetssätt...