Fototävlingen - bara fem foton??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nr2

    #46
    Det är jag som är upphovsmannen till bild nummer 2 och anledningen till att jag ger mig in i diskussionen är att jag direkt vill avfärda tricellas påstående om att blixten syns på mitt foto, jag använder inte blixt när jag fotograferar i akvariet. Det orangea som syns är något skräp av okänt slag. Jag vet inte om det är relevant men jag ville bara tala om det så ingen tror att jag har använt blixt. Det är helt naturliga färger på fisken så som den såg ut. Jag skriver "såg" ut för den är tyvärr död nu (jag vill inte ha några sympatiröster ), jag hittade den uttorkad på golvet inte långt efter att fotot tagits.

    !!!OBS!!! Detta är inte mitt riktiga nick här på ciklid.se utan jag registrerade ett nytt bara för att ingen ska veta vem jag är, bara för att det inte ska bli några personliga röster eller något sådant !!!OBS!!!



    Vänliga hälsningar nr2

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #47
      Om det nu inte är blixten som syns på foto nr2 så är det dags att be om ursäkt för det inlägg där jag påstådde detta.
      Det ser onekligen (enligt mig) blixt-liknande ut så därför trodde jag att det var så. Fotot är i övrigt riktigt bra...

      Sedan förstår jag verkligen inte meningen med att vara "anonym" för att kunna kommentera sitt eget foto. Jag tror att de som röstar lägger sin röst på det foto som de anser vara bäst och struntar totalt i vem som tagit det...om det var detta du ville vara anonym för.

      Lycka till i tävlingen...alla!

      Kommentar

      • nr2

        #48
        Jag förstår inte hur du får det till en blixt men jag kan säga att det inte är det i alla fall.

        Angående anonymiteten så tänkte jag använda mitt vanliga nick men jag visste inte om det var smart eller inte så jag gjorde ett till. Jag tänkte att det kan ju knappast skada. Det var folk i början av tråden som inte ville avslöja vilken de hade röstat på så jag tänkte att då avslöjar väl inte jag vem jag är heller innan tävlingen är slut.

        Givetvis förstår jag att folk inte ska eller borde rösta personligt men det finns folk till allt som jag brukar säga och jag ville få tävlingen så ärlig som möjligt.


        Med vänliga hälsningar
        nr2

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

          #49
          Eftersom vi inte angett fotografernas namn vid resp. foton så tycker jag att det var helt rätt att du skrev under pseudonym nr2. På så sätt tävlar alla på lika villkor.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

          Kommentar

          • nr2

            #50
            innebär vinsten i kategori 2 att man får ett presentkort på 300 kr eller kan man ta det i pengar?



            Med Vänliga Hälsningar
            nr2

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              #51
              Det kommer att bli i form av akvarieprylar. Hur det exakt skall gå till kommer vi att diskutera i samband med helgens styrelsemöte - priserna kommer dock först att delas ut efter ciklidstämman.
              Ciklidhälsningar
              Kjell

              Kommentar

              • nr2

                #52
                finns det vissa prylar man kan välja på då eller kan man välja vad som helst. Skulle man till exempel kunna ta ett medlemskap i NCS?

                Det går inte att byta mot pengar?



                Med vänliga hälsningar
                nr2

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

                  #53
                  Som jag sa ovan - vi kommer att ta upp frågan på nästa styrelsemöte.
                  Alla vinnare kommer att få ett brev om hur vinstutskicken går till efter stämman - du får ge dig till tåls tills dess.
                  Det kommer dock inte att kunna bytas mot pengar av skattemässiga skäl.
                  Ciklidhälsningar
                  Kjell

                  Kommentar

                  • nr2

                    #54
                    ok

                    Kommentar

                    • Niclas Larsson
                      Användare
                      • January 2004
                      • 546

                      #55
                      Ursäkta Kjell hur gick det i vackraste ciklid tävlingen ...
                      eller rättare sagt vad tyckte de tjugo som röstade
                      Var inte medlem vid denna tidpunkt men är nyfiken..
                      Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

                        #56
                        citat:Ursäkta Kjell hur gick det i vackraste ciklid tävlingen ...
                        eller rättare sagt vad tyckte de tjugo som röstade
                        Det var 6 grupper och i var och en av dom gick en till finalen och de placerade sig på följande sätt i finalen
                        1/ Symphysodon a. aequifasciatus
                        2/ Tropheus sp. "red", Chimba
                        3/ "Cichlasoma" salvini
                        4/ Pundamilia nyererei
                        4/ Apistogramma cacatuoides
                        6/ Pseudotropheus demasoni
                        Ciklidhälsningar
                        Kjell

                        Kommentar

                        • Bjarne Sætrang
                          Användare
                          • October 2003
                          • 167

                          #57
                          Har nettopp kikket igjennom Ciklidbladet. Det tar litt lenger tid til Norge. Utrolig fine foto i tävlingen og fine artikler!
                          Mvh Bjarne
                          www.aquadigital.net

                          Kommentar

                          Arbetssätt...