Fototävlingen - bara fem foton??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

    #16
    Jag skulle gärna vilja se jaguarparet i full upplösning med. Tycker den ser klarare ut än "close up" bilden.
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #17
      citat:Men som sagt är det svårt att bedöma dom i formatet som de publiceras i ciklidbladet, skulle vara intressant att se den bilden i original, full upplösning.
      Som jag skrev ovan - finalfotona kommer i större format till kvällen.
      Efter att finalvinnaren har utsetts (på CIklidstämman) så kommer ett antal ytterligare fotona att läggas in på en speciell sida så att alla kan kolla dom - det är dock oerhört arbetskrävande - så ni får ge er till tåls.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      • Mike_Noren
        Användare
        • February 2003
        • 2695

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

        Tyvärr känns det som om ingen utav de bilderna fyller mina kriterier för att vinna.
        Mja, två av bilderna tycker jag är tekniskt riktigt bra. Tropheus-fotot förefaller dock vara ur fokus, och är dessutom taget med påfallande blixt, vilket inte är fel men något jag personligen inte gillar eftersom det ger förstärkta färger.

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • January 2003
          • 3368

          #19
          citat:Ursprungligen skickat av Mike_Noren

          citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

          Tyvärr känns det som om ingen utav de bilderna fyller mina kriterier för att vinna.
          Mja, två av bilderna tycker jag är tekniskt riktigt bra. Tropheus-fotot förefaller dock vara ur fokus, och är dessutom taget med påfallande blixt, vilket inte är fel men något jag personligen inte gillar eftersom det ger förstärkta färger.
          Precis vad jag tycker med !
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • Christer T

            #20
            Inte för att jag vill vara kritisk (höhuhmm) men förfarandet känns lite konstigt. Om juryn ändå valde vilken bild som skulle vara bäst i varje klass så kunde den ju lika gärna ha valt "Best in show" också och presenterat vinnaren. Mer relevant tycker jag det varit om man fått rösta på t.ex. fem bilder i varje klass som juryn valt ut. Om läsarna/medlemmarna ska bestämma vad som är bäst så är ju urvalet väldigt begränsat nu. ´men det är ju bara min åsikt.

            Vill ändå rikta ett tack till er som lagt ner massa tid och jobb på tävlingen.

            Christer C

            Kommentar

            • Cutekid
              Användare
              • January 2003
              • 3368

              #21
              Det låter som en mkt bra ide Christer. Håller med !
              Carl

              Besök petrochromis.com´s forum:

              http://petrochromis.com/phpbb3/

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

                #22
                Sluta gnäll och rösta i stället!
                Det är ju bara en tävling!
                Anders L

                Kommentar

                • Christer T

                  #23
                  citatluta gnäll och rösta i stället!
                  Det är ju bara en tävling!
                  Bara en tävling! Bara!?!? Finns det något viktigare i livet än tävlingar? :-)

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

                    #24
                    citatnte för att jag vill vara kritisk (höhuhmm) men förfarandet känns lite konstigt. Om juryn ändå valde vilken bild som skulle vara bäst i varje klass så kunde den ju lika gärna ha valt "Best in show" också och presenterat vinnaren. Mer relevant tycker jag det varit om man fått rösta på t.ex. fem bilder i varje klass som juryn valt ut.
                    Nu är ju detta första gången vi arrangerar en tävling som denna och en del kan nog förändras till ett kommande år utifrån de erfarenheter som dras denna gång.
                    Ett exempel på detta är ju klassindelningen - en förändring gjorde vi där direkt eftersom vi bröt "Teknik-tävlingen" ur fototävlingen så att denna fick en egen tävling som ännu inte är avslutad (se CB).
                    Ett annat misstag var att placera biotop-foton i samma klass som akvariefoton, de skulle ha hört hemma på resp. "fiskvärldsdelsklass".
                    Att ni bara har en i varje klass att rösta på beror helt enkelt på att vi var osäkra på hur många som skulle rösta - om vi då hade haft 25 foton i finalen som Christer föreslår så hade det blivit lite pinsamt om få hade röstat. För något år sedan röstade vi ju fram "Vackraste cikliden" här på ciklid.se och vi har inte avslöjat hur många det var som röstade i finalen. Orsaken till att vi inte gjorde det var att det var pinsamt få som röstade - klart under 20 st.
                    Jag hoppas verkligen att ni denna gång ställer upp och röstar så att det inte även denna gång blir pinsamt få.
                    Ciklidhälsningar
                    Kjell

                    Kommentar

                    • Cutekid
                      Användare
                      • January 2003
                      • 3368

                      #25
                      Klart att vi röstar !
                      Carl

                      Besök petrochromis.com´s forum:

                      http://petrochromis.com/phpbb3/

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

                        #26
                        OBS - ni som missade Christians inlägg i den andra tråden.
                        Finalfotona är nu klickbara i mycket hög upplösning.
                        Ciklidhälsningar
                        Kjell

                        Kommentar

                        • Johan
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3029

                          #27
                          en fråga hur tusan gör ni när ni minskar ner bilderna ????

                          de som låg som thumbnails är helt i oskärpa medans när man nu kan förstora dem är tio ggr mycket bättre. av de som låg där från början var det hälften som var i skärpa .tex nr 2 är nu en helt annan bild. jag ber att få att ni markulerar min röst så ska jag rösta om . för när nu ser helheten så har jag bytt favorit.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

                            #28
                            citat:en fråga hur tusan gör ni när ni minskar ner bilderna ????
                            Det får Christian svara på

                            citat:jag ber att få att ni markulerar min röst så ska jag rösta om . för när nu ser helheten så har jag bytt favorit.
                            Om man nu vill ändra sin röst så skriv så här i namnrutan.
                            XXX XXXXXX - OBS ny röst
                            Ja i stället för XXX XXXXXX så skriver ni ert namn föstås.
                            Ciklidhälsningar
                            Kjell

                            Kommentar

                            • FI
                              Användare
                              • August 2002
                              • 3743

                              #29
                              Kanonfina bilder! Jag har iofs inte sett de andra bidragen då jag inte får CB längre men det går i alla fall inte att klaga på kvaliteten på de som blev framröstade till "Best in show". Fantastiskt fina bilder!
                              Nu då bilderna fick lite bättre upplösning så är valet dessutom självklart för min del, jag vet dock inte om det är lagligt att fiska röster till sin favorit så jag väljer att inte nämna mitt val än så länge...

                              Mvh Fredrik Isaksson
                              Fredrik Isaksson
                              Bildarkivet

                              Kommentar

                              • Johan
                                Användare
                                • August 2002
                                • 3029

                                #30
                                vet inte om det behövs att sägas men iaf så var mitt exempel nr 2 för att visa stor skillnad mellan thumb o stor bild. så det är inte så nödväntigt vis att jag har den som favo bara tog den som exempel. så får ni tolka hur ni vill.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...