Jag läser den nu..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

    #61
    citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh

    citat:Tycker personligen att fototävlingarna på cichlid-forum håller högre kvalitet än här. Bilderna är framförallt roligare och det hela sköts på ett proffsigare sätt. Thats my toughts about it !
    Bra då kan juh du hålla till i den tävlingen!
    Jahapp synd att vi inte får se bilder på ditt roliga kar!..
    Eller jo det fick vi juh ett tag dom var värkligen roliga!!!

    Visst kan du få se en bild på ett utav mina kar. Inte lika bra kvalite på detta foto som jag brukar ha på mina andra bilder(bilden tagen med en kass digitalkamera). Synd är att bilden inte är upp to date, karet ser betydligt snyggare ut idag än vad det ser ut på bilden. Sedan är det ju ett tanganyika kar och ska inte ha så mkt växter, men upp med hakan... nya bilder på karen är på väg.

    Denna webbplats är till salu! duboisi.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, duboisi.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

      #62
      citat:
      karet ser betydligt snyggare ut idag än vad det ser ut på bilden
      tur!
      fish r friend

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • January 2003
        • 3368

        #63
        Ha ha ha
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

          #64
          Vad är det som är viktigast orm? Ett snyggt arrangerat akvarium eller fiskar som trivs och leker med jämna mellanrum?...
          Visst går det att kombinera dessa parametrar, men det kan vara svårt beroende på vilka arter man har.
          Cutekid har, enligt egna rapporter, god hand med sina troffar och de leker ofta såvitt jag förstått.
          Jag är inte i närheten av detta handlag med troffar. Jag tycker det känns viktigare att vara positiv och ha en vänskaplig inställning här på forumet istället för att vara dömande mot varandra. Jag blir lite trött på "jag har bättre fiskar än du...jag har snyggare kar än du"-syndromet. Känns oerhört barnsligt.

          och kasta inte sten i glashus mina vänner.

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • January 2003
            • 2437

            #65
            citat:
            Vad är det som är viktigast orm? Ett snyggt arrangerat akvarium eller fiskar som trivs och leker med jämna mellanrum?...
            varför frågar du mig det?
            fish r friend

            Kommentar

            • Robin
              Användare
              • January 2003
              • 4526

              #66
              Jag saknar artiklar om de afrikanska sjöarna i CB.
              Det skulle vara roligt om det var minst 2 sånna i varje tidning.
              Mvh
              Robin

              Kommentar

              • Cutekid
                Användare
                • January 2003
                • 3368

                #67
                citat:Ursprungligen skickat av orm

                citat:
                Vad är det som är viktigast orm? Ett snyggt arrangerat akvarium eller fiskar som trivs och leker med jämna mellanrum?...
                varför frågar du mig det?
                Han syftar väl på ditt uttal på mitt kar.
                Carl

                Besök petrochromis.com´s forum:

                http://petrochromis.com/phpbb3/

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

                  #68
                  citat:Ursprungligen skickat av orm

                  Mkay åsikter om senaste CB ... ett sömnpiller av hög kvalite!
                  den enda intresanta artikeln för mig personligen förstog ja inte ett ord av men tidningen å artiklar verkade hålla hög kvalite.
                  Vill du utveckla lite vad du menar "Orm". Förstår jag dig rätt om jag antar att du menar att det var bra artiklar men för lite Centralamerikanare, eller?

                  citat:Ursprungligen skickat av robin
                  Jag saknar artiklar om de afrikanska sjöarna i CB.
                  Det skulle vara roligt om det var minst 2 sånna i varje tidning.
                  Läs citaten av "Orm" ovan. Givetvis måste det finnas med artiklar om ciklider från alla världsdelar, dock flest om de ciklider som intresserar flest medlemmar. I senaste CB var det minst 3 artiklar om ciklider från de östafrikanska sjöarna så då uppfyllde vi ditt "krav" med råge.
                  Som det ser ut nu så kommer det helt enkelt in mer artiklar om Syd-/Centralamerikanska ciklider och följdaktligen kommer de att vara i majoritet om det inte sker någon förändring.
                  För tillfället är det helt tomt på artiklar om malawiciklider i arkivet, därför uppmanar jag alla medlemmar som sysslar med malawiciklider att fatta pennan och bidra med artiklar!

                  citat:Ursprungligen skickat av Cutekid
                  Så du menar att jag är en dålig förlorare pga av det inlägget?? Redaktören vill ha kritik och anmärkningar på senaste bladet och jag skrev vad jag tyckte om det hel.
                  Ja gärna kritik på tidningen men inte på bidragen i fototävlingen, de kan jag som redaktör ändå inte påverka.
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    #69
                    orm skrev:

                    citat:varför frågar du mig det?
                    Ja...varför...hm...

                    Kommentar

                    • Daniel Odell
                      Användare
                      • January 2003
                      • 2437

                      #70
                      Micke: ja, jag har inte läst alla artiklarna, men då den enda artikeln som liksom lockade mig inte gick att läsa så blev tidningen väldigt tråkig. men säkert högkvalitativ i sig. därför ett sömnpiller av hög kvalite.

                      Tricella
                      citat:
                      Ja...varför...hm...
                      bra svar, nu förstår jag precis varför du kör värsta moralkake-predikan för mig bara för att jag tyckte det va tur att SötaPojken inte längre har ett gräsligt akvarium.
                      fish r friend

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

                        #71
                        citat:bra svar, nu förstår jag precis varför du kör värsta moralkake-predikan för mig bara för att jag tyckte det va tur att SötaPojken inte längre har ett gräsligt akvarium.
                        Oj oj oj...här avslöjades omogenheten grymt, orm. Vilken löjlig nivå i en diskussion.

                        Min åsikt om att det klankas ned för ofta på andras akvarier eller val av fisk var menat generellt för forumet...inte riktat enbart mot dig.

                        Om du sedan tycker att jag var irriterande klurig i mitt svar så försökte jag hålla mig på din "gåte-nivå" i svaren.

                        *Egenutnämnd moralgubbe och till vardags även en besserwisser*

                        Kommentar

                        • Daniel Odell
                          Användare
                          • January 2003
                          • 2437

                          #72
                          om du har missat hur omogen jag är under ett och ett halvt år på detta forum och ser det först nu, så tror jag inte du är så jävla klurig som du själv gärna vill se dig.

                          håll dig gärna till ämnet i fortsättningen istället för att hålla på med nå fånigt ordkrig i trådar som handlar om annat. om jag kommenterar någons tur i akvarieinredning vill jag gärna slippa filosofiska diskussioner om fiskars trivsel kontra inredning med nån slags självutnämnd moralpolis på forumet.

                          fish r friend

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

                            #73
                            orm:

                            citat:håll dig gärna till ämnet i fortsättningen istället för att hålla på med nå fånigt ordkrig i trådar som handlar om annat.
                            Vad är det som gör dina "sidosprång" i forumet viktigare än andras?
                            Ämnet är "Jag läser den nu"...och vart kommer din kommentar på Cutekid´s akvarium in i ämnet?

                            Om du gör en kommentar som är aningen nedsättande mot någon annan eller dennes akvarium så kommer alltid någon att reagera. Denna gång var det jag.

                            citat: om du har missat hur omogen jag är under ett och ett halvt år på detta forum och ser det först nu, så tror jag inte du är så jävla klurig som du själv gärna vill se dig.
                            citatm jag kommenterar någons tur i akvarieinredning vill jag gärna slippa filosofiska diskussioner om fiskars trivsel kontra inredning med nån slags självutnämnd moralpolis på forumet.
                            Och vad säger man om de ord du skrivit senast om mig?...otrevlig attityd kan man minst säga.
                            Om du vill skriva personliga åsikter som ingen får kommentera så använd MAIL istället.

                            Kommentar

                            • Daniel Odell
                              Användare
                              • January 2003
                              • 2437

                              #74
                              grejjen är att du startade nått slags ordkrig med retoriska frågor. jag gjorde ett direkt svar/kommentar till inlägget innan. det är en stor skillnad i mina ägon.

                              sen är du så upptagen med att sila mygg å svälja kameler så du missar en stor grejj. jag har inte varit nedsättande mot någon. det har du tagit helt från luften.

                              om du tycker jag har en otrevlig attityd så rekomenderar jag forumen på www.disney.se

                              PS. otydlig och svårfattlig är INTE samma sak som klurig
                              fish r friend

                              Kommentar

                              • Robin
                                Användare
                                • January 2003
                                • 4526

                                #75
                                Nu börjar luften kring denna diskussion kännas föga "klurig"!
                                Mvh
                                Robin

                                Kommentar

                                Arbetssätt...