Jag läser den nu..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

    #46
    Kära Bjarne !

    Var det planerat, att när man röstade att man skulle kunna dra upp bilderna i tävlingen i större storlek här på ciklid.se till en början?
    Nej det var det inte. Det var just efter påtryckningar från oss medlemmar som det kom till.

    Tycker personligen att fototävlingarna på cichlid-forum håller högre kvalitet än här. Bilderna är framförallt roligare och det hela sköts på ett proffsigare sätt. Thats my toughts about it !

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      #47
      citat:Ursprungligen skickat av Cutekid


      Var det planerat, att när man röstade att man skulle kunna dra upp bilderna i tävlingen i större storlek här på ciklid.se till en början?
      När vi i juryn har bedömt fotona har vi sett dem i högre upplösning. Givetvis har vi lagt stor vikt vid bildkvalitén då tävlingens främsta syfte var att få in foton att använda i Ciklidbladet.

      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Ralph
        Användare
        • May 2002
        • 736

        #48
        citat:Ursprungligen skickat av FI

        Många bilder på "Övriga världen" såg ut att vara fantastiskt bra(drakfisken t.ex.)
        Man tackar!

        Faktum är att jag har den bilden i 30 x 40 på väggen hemma. Draken är helt sjukt läcker, synd bara att de behöver salt i vattnet...

        Säg bara till så kan jag maila dig en större bild, typ minst 1024 x 768.

        Kommentar

        • Fiskar.nu
          Användare
          • September 2003
          • 442

          #49
          Har man inte fått den än så kan man springa till kiosken och köpa sig en slitz eller annat kul
          375 liter till L-malar

          Kommentar

          • Mikael
            Användare
            • April 2002
            • 347

            #50
            Synd att denna tråd snöade in på ämnet foto istället för hur CB denna gång mottogs av oss medlemmar.

            Personligen tycker jag det känns mycket tryggt med Micke vid rodret, CB kommer att fortsätta på en mycket bra väg!

            Blandningen av artiklar var bra och förhoppningsvis finns material framöver för att upprätthålla en dylik blandning. Särskilt omnämnande tycker jag Kjell N bör ha för sin trevliga artikel - just den formen av artiklar är ju tyvärr allt mer ovanliga och därför särskilt välkomna. Övriga artiklar höll hög klass och författarna bör alla ha anledning sträcka på sig en aning.

            Mikael Mayer
            Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

            - Lars Falk

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

              #51
              citatynd att denna tråd snöade in på ämnet foto istället för hur CB denna gång mottogs av oss medlemmar.
              Håller med, synd att det inte kom mer synpunkter på tidningen.

              citatärskilt omnämnande tycker jag Kjell N bör ha för sin trevliga artikel - just den formen av artiklar är ju tyvärr allt mer ovanliga och därför särskilt välkomna.
              Artiklar som beskriver en specifik art och dess lekbeteenden är alltid intressanta att läsa, dessutom är det extra skoj när de illustreras med kanonfoton som i Kjells artiklar. Precis som du nämner kommer det tyvärr inte in många artiklar av den typen.

              citat:Övriga artiklar höll hög klass och författarna bör alla ha anledning sträcka på sig en aning.
              Absolut!
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

                #52
                Kjells artiklar är grymma!
                Hoppas fler artikelskribenter kan halka in på den banan, gå på djupet med en specifik art. Och dessutom med egna foton!
                "Hemma hos reportagen" hos odlare kan reduceras till antalet i stället. Ett reportage per år är nog lagom
                Gabbi-artikel var trevlig och lagom personlig.
                Synd bara att jag är så värdelös å förstå danska, men jag fick titta på Festae-bilder i alla fall
                Hur som helst så ser det ut att vara ett lovande år för ciklidbladet!

                ps. Dåliga förlorare är det mest patetiska som finns! [V]
                Anders L

                Kommentar

                • Cutekid
                  Användare
                  • January 2003
                  • 3368

                  #53
                  citat:Ursprungligen skickat av anli



                  ps. Dåliga förlorare är det mest patetiska som finns! [V]
                  Vad menar du Anli, vad syftar du på ?
                  Carl

                  Besök petrochromis.com´s forum:

                  http://petrochromis.com/phpbb3/

                  Kommentar

                  • Daniel Odell
                    Användare
                    • January 2003
                    • 2437

                    #54
                    Mkay åsikter om senaste CB ... ett sömnpiller av hög kvalite!

                    den enda intresanta artikeln för mig personligen förstog ja inte ett ord av

                    men tidningen å artiklar verkade hålla hög kvalite.
                    fish r friend

                    Kommentar

                    • anli
                      Användare
                      • March 2003
                      • 3740

                      #55
                      "Enligt mig, så tycker jag personligen att vissa bilder inte ens platsar att vara med i ciklidbladet. Känns ganska surt att en tetra eller mal kommer kommer före ciklider som det handlar om igentligen. Tro nu inte att jag är sur för att mina bilder inte kom med alls. Jag har varit med i andra tävlingar på andra sidor och vet vad de går för och har fått det bekräftat från andra med en andra plats , en tredje plats och en sjätteplats. Det kanske var fina bilder men det känns ändå oväsentligt. Ok att zoopet också var med i tävlingen men jag tycker det hela känns amatörmässigt och inte så proffsigt som det kunde ha varit. Så till nästa gång. Skippa zoopet."

                      Detta syftar jag på...
                      Anders L

                      Kommentar

                      • Cutekid
                        Användare
                        • January 2003
                        • 3368

                        #56
                        citat:Ursprungligen skickat av anli

                        "Enligt mig, så tycker jag personligen att vissa bilder inte ens platsar att vara med i ciklidbladet. Känns ganska surt att en tetra eller mal kommer kommer före ciklider som det handlar om igentligen. Tro nu inte att jag är sur för att mina bilder inte kom med alls. Jag har varit med i andra tävlingar på andra sidor och vet vad de går för och har fått det bekräftat från andra med en andra plats , en tredje plats och en sjätteplats. Det kanske var fina bilder men det känns ändå oväsentligt. Ok att zoopet också var med i tävlingen men jag tycker det hela känns amatörmässigt och inte så proffsigt som det kunde ha varit. Så till nästa gång. Skippa zoopet."

                        Detta syftar jag på...
                        Löjligt [V]

                        Så du menar att jag är en dålig förlorare pga av det inlägget?? Redaktören vill ha kritik och anmärkningar på senaste bladet och jag skrev vad jag tyckte om det hel.

                        Mvh
                        Carl

                        Besök petrochromis.com´s forum:

                        http://petrochromis.com/phpbb3/

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          #57
                          Jag tycker att det var denna mening som gjorde kritiken mer personlig än objektiv...

                          citat:Jag har varit med i andra tävlingar på andra sidor och vet vad de går för och har fått det bekräftat från andra med en andra plats , en tredje plats och en sjätteplats.
                          Av denna anledning tycker jag att Anli har rätt i sin iakttagelse.
                          Om jag hade varit med och röstat så hade nog inte alla av de foton som gått vidare kommit med...och jag är inte säker på att om de som valde nu ens skulle ha samma bilder som favoriter om de fick välja igen. Det jag menar är att val av denna sorts tävling är mycket ett lotteri...och helt avhängt på vad de styrande gillar samt hur stort "fotointresse och fotokunskap" de innehar.

                          Tävlingen är bra och den skall nog ses som ett första steg i denna genre hos NCS...och dömas därefter.

                          Kommentar

                          • Henrik Dehlin
                            NCS Medlem
                            • September 2002
                            • 1913

                            #58
                            citat:Tycker personligen att fototävlingarna på cichlid-forum håller högre kvalitet än här. Bilderna är framförallt roligare och det hela sköts på ett proffsigare sätt. Thats my toughts about it !
                            Bra då kan juh du hålla till i den tävlingen!
                            Jahapp synd att vi inte får se bilder på ditt roliga kar!..
                            Eller jo det fick vi juh ett tag dom var värkligen roliga!!!

                            Ursäkta inlägget men det är jobbigt med folk som bara klagar,klagar och tjatar om andra forum som är bättre...

                            Själv tyckte jag tävlingen var kanon med massa snygga bilder!
                            Själv vart jag imponerad över att man kan få en sånn "tråkig" fisk som ancistrus att vara så ruskigt snygg ;D..
                            & ett Kanon nummer!

                            Kommentar

                            • GoSatta
                              Användare
                              • February 2003
                              • 1686

                              #59
                              är väl då ett tecken på att den kanske inte är så tråkigt? =)
                              /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                              http://www.gosatta.org

                              Kommentar

                              • Henrik Dehlin
                                NCS Medlem
                                • September 2002
                                • 1913

                                #60
                                Aaa kanske

                                Kommentar

                                Arbetssätt...